Betaalmogelijkheden

Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging meteen in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een mogelijke dubbele betaling.

Wijzigt u uw betaling naar automatische incasso? Dan hebben wij een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier van u nodig. U kunt het formulier aanvragen via onze klantenservice en retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

Innova Energie B.V.
Antwoordnummer 10052
2260 VB Leidschendam

Heeft u meerdere energiecontracten bij ons? Dan hebben wij per klantnummer een apart ondertekend formulier nodig. Wij adviseren u om uw gegevens te controleren voordat u uw machtiging ondertekent.

Houd er rekening mee dat bedragen die al openstaan niet automatisch kunnen worden geïncasseerd; deze moet u dus nog handmatig aan ons overmaken.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons betalen via automatische incasso of handmatige bankoverschrijving. Bij automatische incasso kiest u zelf of uw factuurbedrag rond de 15e of rond de 30e van de maand van uw rekening wordt afgeschreven. Wij incasseren het termijnbedrag altijd vooraf.

Maakt u het factuurbedrag liever handmatig naar ons over? Dan kunt u het factuurbedrag overschrijven naar rekeningnummer (IBAN) NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Wanneer wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?

Als u via automatische incasso betaalt, kunt u kiezen voor een afschrijving op de 15e of 30e van de maand. Houd er rekening mee dat de afschrijving enkele dagen kan afwijken, bijvoorbeeld door weekenden en feestdagen. Wij incasseren het termijnbedrag altijd vooraf.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor automatische incasso?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw rekeningnummer wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een mogelijke dubbele betaling.

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?

Bij mislukte incasso’s ontvangt u een herinnering en moet u het factuurbedrag handmatig naar ons overmaken op rekeningnummer (IBAN) NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer. Wilt u het bedrag opnieuw laten incasseren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

In Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalmethode wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een mogelijke dubbele betaling.

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?

Voor automatische incasso hebben wij een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier van u nodig. U kunt het formulier aanvragen via onze klantenservice en retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

Innova Energie B.V.
Antwoordnummer 10052
2260 VB Leidschendam

Heeft u meerdere energiecontracten bij ons? Dan hebben wij per klantnummer een apart ondertekend formulier nodig. Wij adviseren u om uw gegevens te controleren voordat u uw machtiging ondertekent.

Houd er rekening mee dat bedragen die al openstaan niet automatisch kunnen worden geïncasseerd; deze moet u dus nog handmatig aan ons overmaken.