Slim omgaan met telefonische verkoop 

Bij Innova Energie streven we ernaar dat u zich altijd veilig en geïnformeerd voelt, zeker wanneer u door onze medewerkers wordt gebeld. Helaas proberen sommige mensen misbruik te maken van onze naam. Om te voorkomen dat u in dergelijke situaties terechtkomt, hebben we een aantal handige tips op een rijtje gezet:

1. Identificeer de beller:

Echte medewerkers van Innova Energie zullen zich altijd correct voorstellen, door zowel hun naam als de organisatie (Innova Energie) duidelijk te vermelden. Vertrouw het niet als deze informatie ontbreekt. 

2. Bekijk het aanbod kritisch:

U kunt benaderd worden met de suggestie om uw energiecontract te veranderen. Een voorbeeld hiervan is dat u bij ons blijft zonder over te stappen. Controleer in zo’n geval of het logo en de naam van Innova Energie correct op de documentatie staan. 

3. Controle op jaarverbruik:

Natuurlijk wil u per maand zo weinig mogelijk betalen, maar controleer wel of het aanbod past bij hoeveel stroom en gas u daadwerkelijk of gemiddeld per jaar verbruikt. Een te laag geschat verbruik kan betekenen dat het aanbod niet klopt. Indien u het voordelige aanbod accepteert, heeft dit financiële gevolgen voor uw (jaar)afrekening. Zo kunt u bijvoorbeeld een fors bedrag bij moeten betalen. Controleer daarom altijd of het aanbod gebaseerd is op uw jaarverbruik. 

4. Grondige controle van de offerte:

Neem altijd de tijd om de offerte goed door te lezen voordat u iets ondertekend. Controleer alle informatie zorgvuldig. Als iets niet duidelijk is, vraag dan gerust om uitleg. Indien u huisgenoten heeft, kan het verstandig zijn om de offerte samen na te lezen. 

5. Maak geen beslissingen tijdens het verkoopgesprek:

Laat u nooit onder druk zetten om snel een beslissing te nemen. Contracten mogen niet op basis van een telefonisch verkoopgesprek afgesloten worden. U moet de mogelijkheid krijgen om het aanbod op een ander moment na te lezen. Na dat u het aanbod heeft ondertekend en u de contractbevestiging heeft ontvangen, gaat uw bedenktermijn van 14 kalenderdagen in. In deze periode kunt u het contract kosteloos annuleren. 

Door deze tips te volgen, beschermt u uzelf tegen mensen die misbruik willen maken van onze naam. Uw veiligheid en tevredenheid zijn voor ons heel belangrijk. Heeft u vragen of twijfels over een telefoontje? Neem dan altijd direct contact met ons op via onze officiële contactpagina. 

Soortgelijke situatie bij Innova Energie?

Wij doen ons uiterste best om te achterhalen welke partijen misbruik maken van onze naam. Hiervoor hebben wij uw hulp nodig. Heeft u ervaring met een soortgelijke situatie bij Innova Energie? Vul het formulier hier in. We willen graag vervolgacties ondernemen om te voorkomen dat dit vaker gebeurt. Hulp nodig bij uw persoonlijke situatie? Neem contact op met onze klantenservice. 

Alvast onze hartelijke dank voor uw hulp!

 

Gerelateerde blogs

Naar blogoverzicht
08
apr

Thuisbatterij: jouw zonne-energie opslaan?

Bekijk artikel
12
mrt

Vaste terugleveringskosten in de energiemarkt

Bekijk artikel