Algemeen

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Door het faillissement is EnergieFlex niet gestart met de levering van energie op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuisd. Wij adviseren u de verhuizing met spoed aan ons door te geven als u nog geen energiecontract heeft op uw nieuwe adres. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is.

Ik heb nog een teruggave open staan bij Energieflex, ga ik deze nog ontvangen?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met de curator.

Waar moet mijn bewindvoerder en schuldhulpverleners zich melden?

De bewindvoerders en schuldhulpverleners kunnen zich vanaf 1 november melden bij Innova Energie.

Kan ik mijn eigen inlog voor het portaal nog gebruiken?

De inlogcode die u vroeger bij EnergieFlex gebruikte, werkt niet bij Innova Energie. U heeft een nieuwe inlog voor het klantportaal bij Innova Energie gekregen.

Heeft Innova Energie ook groene energie?

Bij Innova Energie bent u verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden. We verwachten overigens wel dat we in de toekomst groen gas kunnen gaan leveren. We houden u hierover op de hoogte.

Meer weten? Bekijk ons stroometiket!

Heb ik een opzegtermijn?

De opzegtermijn van uw nieuwe contract bedraagt 30 dagen.

Waarom kunnen jullie vragen over EnergieFlex niet beantwoorden? Jullie hebben de klanten toch overgenomen?

Het klopt inderdaad dat wij de klanten hebben overgenomen. We zorgen er nu voor dat de energielevering op uw adres gewoon doorloopt. Vragen over EnergieFlex kunnen we helaas niet beantwoorden omdat we alleen de klantgegevens hebben overgenomen voor de doorlevering van stroom en gas. Wij hebben niet het failliet verklaarde bedrijf overgenomen.

Ik heb nu het product 100% Sociaal Groen met Fairtrade gas? Is dit bij Innova Energie ook mogelijk om aan te sluiten?

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we dit product binnenkort wel introduceren. We zullen je direct informeren zodra het product er is. Overigens leveren wij nu al 100% groene stroom. Ook bij ons ben je dus verzekerd van duurzame energie.