Facturen en betalen

Waar vind ik informatie over mijn eindnota?

 

Als de energielevering van één of meerdere producten bij uw adres wordt gestopt, ontvangt u een eindnota. Hiermee vindt de verrekening plaats van uw betaalde termijnbedragen met de daadwerkelijk kosten van uw energieverbruik.

 

Hier leest u alles over uw eindnota

Waar vind ik informatie over mijn jaarnota?

 

Elke 365 dagen aan energielevering ontvangt u een jaarnota waarmee de jaarverrekening plaatsvindt. Alles over uw jaarnota vindt u op de jaarnota-uitlegpagina:

 

Hier leest u alles over uw jaarnota

Waar vind ik informatie over mijn termijnnota?

 

Uw termijnnota is de factuur die u elke maand ontvangt waarmee wij uw termijnbedrag in rekening brengen. Alles over deze nota vindt u op de termijnnota-uitlegpagina:

 

Hier leest u alles over uw termijnnota

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?

U kunt uw termijnbedrag snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Innova. Wij adviseren u een redelijk termijnbedrag te kiezen, zodat u op de volgende nota niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan.

Via Mijn Innova kunt u niet maximaal verhogen of verlagen. Heeft u een goede reden om dit wel te doen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-3016610.

 

Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?

Het kan gebeuren dat zowel uw oude als nieuwe energieleverancier rond de overstapdatum een bedrag bij u in rekening brengt. Geen zorgen, de door u betaalde termijnbedragen worden altijd verrekend op de eindnota zodat u nooit teveel betaalt.

Bent u per de eerste van de maand overgestapt? Dan crediteren wij automatisch de termijnnota die bij u geïncasseerd is voor de nieuwe maand.

Hoe kan ik mijn opzegvergoeding van de vorige leverancier declareren?

Heeft uw vorige leverancier een opzegvergoeding bij u in rekening gebracht voor het overstappen en zouden wij die aan u vergoeden? Stuur dan uw gehele eindnota naar klantenservice@innovaenergie.nl. Houdt u er rekening mee dat dit niet geldt voor teruggevorderde vergoedingen/cadeaus.

De eindnota van de vorige leverancier dient tenminste het volgende te bevatten:

– De gehele eindnota (het liefst in PDF);
– Het gespecificeerde bedrag van de opzegvergoeding;
– De naam van de contractant (indien anders, graag uitleg meesturen);
– Het leveringsadres inclusief EAN-codes;
– De einddatum op de eindnota moet aansluiten op onze startdatum.

Waarom heb ik mijn maandelijkse factuur niet ontvangen?

Wij versturen vanaf mei 2020 geen facturen meer naar klanten die voor automatische incasso hebben gekozen. Uw facturen zijn altijd terug te vinden op uw Mijn Innova. Wilt u toch liever elke maand uw factuur blijven ontvangen per e-mail? Vink deze optie aan in uw Mijn Innova.

Wanneer ontvang ik mijn cashback?

De cashback is niet meegenomen op de jaarnota. Als de cashback actie op u van toepassing is, dan ontvangt u hier een aparte nota voor. Deze ontvangt u wanneer het eerste jaar van uw contract is verstreken.

Hoe hoog is mijn cashback?

De hoogte van uw cashback hangt af van het type contract dat u heeft. Het bedrag van uw cashback vindt u dan ook terug in de bevestigingsbrief van uw contract.

Bij een contract voor 1 jaar wordt de cashback aan het eind van het contractjaar in één keer aan u uitbetaald. Bij een contract voor 3 jaar zal het bedrag in 3 delen aan het eind van elk contractjaar aan uw worden uitbetaald.

Waarom moet ik mijn cashback terugbetalen?

Als u uw contract bij ons vroegtijdig beëindigd, vervalt uw recht op de cashback volledig. De door ons reeds uitbetaalde cashback dient dan door u te worden terugbetaald.