Jaarnota

Heeft u onlangs uw jaarnota van ons ontvangen? Dan kan het zijn dat u naar aanleiding van de jaarnota een aantal vragen heeft. Hieronder vindt u een uitgebreide uitleg van de jaarnota.

Iedere maand betaalt u een vast termijnbedrag voor de levering van energie. Na een jaar worden de twaalf betaalde termijnbedragen bij elkaar opgeteld en vergeleken met de gemaakte energiekosten op uw adres. Het komt echter voor dat er een verschil zit tussen het bedrag dat u maandelijks betaalt en de werkelijke kosten voor uw verbruik. Dit zorgt ervoor dat u moet bijbetalen of geld terug krijgt op de jaarnota.

Om ervoor te zorgen dat uw termijnbedrag dekkend is voor uw verbruik hebben we naar aanleiding van de jaarnota uw termijnbedrag automatisch aangepast. Uw termijnbedrag wordt opnieuw bepaald aan de hand van uw verbruik, de huidige belastingen en tarieven. Zo voorkomen we dat u bij de volgende jaarnota voor verrassingen komt te staan.

Houdt zelf ook uw verbruik in de gaten! Zo kunt u bijhouden of uw termijnbedrag nog past bij uw werkelijke verbruik. Bent u in het bezit van een slimme meter? Dan kunt u uw verbruik inzien via het Maandelijks Energierapport of door in te loggen op Mijn Innova.

Verwacht u nog een cashback? Deze is niet meegenomen op de jaarnota. Als de cashback actie op u van toepassing is, dan ontvangt u hier binnen enkele weken een aparte nota voor.

 


Veelgestelde vragen

Factuuruitleg

Wanneer ontvang ik mijn cashback?

De cashback is niet meegenomen op de jaarnota. Als de cashback actie op u van toepassing is, dan ontvangt u hier een aparte nota voor. Deze ontvangt u wanneer het eerste jaar van uw contract is verstreken.

Hoe hoog is mijn cashback?

De hoogte van uw cashback hangt af van het type contract dat u heeft. Het bedrag van uw cashback vindt u dan ook terug in de bevestigingsbrief van uw contract.

Bij een contract voor 1 jaar wordt de cashback aan het eind van het contractjaar in één keer aan u uitbetaald. Bij een contract voor 3 jaar zal het bedrag in 3 delen aan het eind van elk contractjaar aan uw worden uitbetaald.

Waarom moet ik mijn cashback terugbetalen?

Als u uw contract bij ons vroegtijdig beëindigd, vervalt uw recht op de cashback volledig. De door ons reeds uitbetaalde cashback dient dan door u te worden terugbetaald.

 Nu downloaden Actievoorwaarden cashback

Wanneer moet ik bijbetalen?

Het kan voorkomen dus u moet bijbetalen naar aanleiding van uw jaar- of eindnota. Dat betekent dat uw termijnbedrag niet dekkend was voor uw verbruik. Dat kan de volgende oorzaken hebben:

• Uw stroom- en/of gasverbruik ligt hoger dan verwacht of ingeschat;

• Het termijnbedrag is verlaagd terwijl uw verbruik niet omlaag is gegaan;

• U heeft minder elektriciteit teruggeleverd dan verwacht of ingeschat;

• De meterstanden die u aan ons heeft doorgegeven niet kloppen;

• Wij geen meterstanden van u hebben ontvangen en daarom de standen hebben moeten schatten op basis van uw historisch jaarverbruik.

Waarom is mijn termijnbedrag aangepast?

Vanaf het moment dat wij de levering zijn gestart, ontvangt u na elke 12 maanden een jaarnota. Naar aanleiding van het verbruik op uw jaarnota berekenen we automatisch een nieuwe passend termijnbedrag.

U kunt uw jaarnota’s inzien via Mijn Innova.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons betalen via automatische incasso of handmatige bankoverschrijving. Bij automatische incasso kunt u ervoor kiezen de betalingen rond de 15de of rond de 30ste van de maand te laten incasseren. Wanneer u kiest voor afschrijving rond de 30ste dan wordt u termijnbedrag vooraf geïncasseerd.

Maakt u het factuurbedrag liever handmatig naar ons over? Dan kan dit naar IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Als u krap bij kas zit, proberen wij er graag samen met u uit te komen. Wij treffen betalingsregelingen voor jaar- en eindafrekeningen of eventuele correcties hiervan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Voor termijnnota’s kunt u geen betalingsregeling treffen. Dit bedrag komt immers iedere maand terug en het treffen van een regeling voor één nota is hierin geen oplossing. Wanneer u een termijnnota niet op tijd kunt betalen horen wij dit graag van u zodat wij eventueel de vervaldatum van de nota kunnen verzetten.

 

Bellen is sneller

Binnen 30 seconden advies of hulp nodig? Wij helpen u graag!