Energiezaken
Waar kan ik mijn EAN-code of meternummer vinden?
Uw EAN-code is verbonden aan uw elektriciteit- of gasaansluiting, niet aan uw slimme of traditionele meter. Bij een nieuwe meter verandert dit nummer dan ook niet. Uw EAN-code(s) kunt u opzoeken in het EAN-codeboek.
Uw meternummer is uiteraard wél aan uw slimme of traditionele meter verbonden. Deze kunt u dan ook vinden op de meter in de meterkast. Bij een slimme meter is deze vaak te vinden bij of onder de streepjescode, bij een traditionele meter herkent u het nummer aan de 2 beginletters ‘No’.
Wat is het gemiddelde gasverbruik per maand?
Hoeveel gas een huishouden verbruikt heeft te maken met verschillende factoren. Het type woning weegt daarin vaak het zwaarst. Lees hier meer over het gemiddelde gasverbruik per maand per type woning.
Ik heb een verzoek ontvangen om meterstanden door te geven maar heb dit al gedaan. Wat nu?
Het komt wel eens voor dat ons meterstandenverzoek gekruist heeft met het moment dat u de meterstanden heeft doorgegeven. Als u een bevestiging heeft ontvangen van ons kunt u er vanuit gaan dat uw meterstanden is verwerkt. Heeft u (nog) geen bevestiging gehad? Dan moeten wij uw meterstanden nog verwerken.
Heeft u hier toch nog vragen over? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-3016610.
Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?
U kunt uw termijnbedrag snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Innova. Wij adviseren u een redelijk termijnbedrag te kiezen, zodat u op de volgende nota niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan.
Via Mijn Innova kunt u niet maximaal verhogen of verlagen. Heeft u een goede reden om dit wel te doen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-3016610.
Hoe kan ik enkeltarief aanvragen?
Bent u erachter gekomen dat enkeltarief voordeliger voor u is? U kunt via klantenservice@innovaenergie.nl enkeltarief aanvragen. Bij de wijziging van dubbel- naar enkeltarief verandert er niets aan uw meter. U zult de wijziging alleen terugzien op uw jaarnota.
Heeft Innova Energie ook groene energie?
Bij Innova Energie bent u verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden. We verwachten overigens wel dat we in de toekomst groen gas kunnen gaan leveren. We houden u hierover op de hoogte.
Meer weten? Bekijk ons stroometiket!
Waarom moet ik meterstanden doorgeven?
Wij hebben uw meterstanden nodig om ervoor te zorgen dat uw energienota’s correct zijn en u niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Aan de hand van uw meterstanden kunnen wij de jaarnota opmaken en uw werkelijke verbruik met uw afrekenen. Dit geldt ook voor het opmaken van de eindnota.
Kan ik een maandelijks energierapport aanvragen?
Als u een slimme meter heeft ontvangt u automatisch maandelijkse uw energierapport. In het rapport wordt aangegeven wat uw verbruik is geweest over de afgelopen maand. U hoeft deze dus niet aan te vragen.
Waarom ontvang ik een maandelijks energierapport?
U ontvangt een maandelijks energierapport zodat u meer inzicht krijgt in uw energieverbruik en u grip kunt houden op uw energiekosten. Zo helpen wij u besparen en voorkomen we samen dat u achteraf voor onaangename verrassingen komt te staan.
Wanneer is het enkeltarief voordeliger?
Als u een meter met twee actieve telwerken heeft, kunt u kiezen tussen een enkel- en of dubbeltarief. Als u ’s nachts evenveel of meer energie verbruikt dan overdag bent u met een dubbeltarief goedkoper uit. Zodra u overdag meer stroom verbruikt dan ’s nachts bent u voordeliger uit met een enkeltarief. Het verschil tussen enkel- en dubbeltarief is dan kleiner geworden.