Facturen en betalen

Uw eerste maandnota

Als uw levering voor de 16e van de maand begint, betaalt u het hele termijnbedrag voor die maand. Dit bedrag wordt binnen twee weken na de start van de levering afgeschreven. Op uw jaarnota worden de betaalde termijnbedragen verrekend met uw daadwerkelijke verbruik. Wanneer u te veel heeft betaald, krijgt u het op dat moment terug. Aan het eind van de eerste maand krijgt u nog een maandnota voor de volgende maand. U betaalt de maandnota’s vooruit.

Als uw levering op of na de 16e van de maand begint, krijgt u alleen een maandnota voor de volgende maand. Op uw jaarnota worden de betaalde termijnbedragen verrekend met uw daadwerkelijke verbruik.

Wat verandert er precies bij Innova Energie?

Vanaf 20 april 2024 stapt Innova Energie over naar een andere bank: de Rabobank. Ons nieuwe bankrekeningnummer is: NL54 RABO 0380 6629 73.

Meer vragen over ons nieuwe bankrekening nummer? Klik hier.

Hoe kan ik controleren of deze informatie betrouwbaar is?

U kunt vanaf 20 april ons nieuwe bankrekeningnummer controleren door in te loggen op Mijn Innova.

Meer vragen over ons nieuwe bankrekening nummer? Klik hier.

Ik gebruik automatische incasso. Moet ik actie ondernemen?

Nee, als u betaalt via automatische incasso, hoeft u geen actie te ondernemen. Zodra wij de termijnbedragen en kosten afschrijven, ziet u op uw rekeningafschrift dat dit is gedaan vanaf ons nieuwe bankrekeningnummer.

Meer vragen over ons nieuwe bankrekening nummer? Klik hier.

Kan ik via automatische incasso betalen?

Ja, u kunt uw betaalmethode gemakkelijk aanpassen in Mijn Innova. Onder de tab ‘Instellingen’ bij uw financiële informatie, kunt u toestemming geven voor de betaalmethode ‘Automatische incasso’ en worden de termijnbedragen en kosten automatisch geïncasseerd. Op uw rekeningafschrift ziet u dat dit is gedaan vanaf ons nieuwe bankrekeningnummer.

Meer vragen over ons nieuwe bankrekening nummer? Klik hier.

Ik betaal mijn facturen handmatig. Wat moet ik doen?

Zorg ervoor dat u vanaf 20 april 2024 alle betalingen naar ons nieuwe bankrekeningnummer overmaakt. Vergeet niet uw huidige automatische overschrijvingen hierop aan te passen.

Meer vragen over ons nieuwe bankrekening nummer? Klik hier.

Hoe kan ik meer informatie krijgen over de loyaliteitsbonus?

Informatie over de voorwaarden vindt u in uw contractbevestiging, mits u recht heeft op een loyaliteitsbonus. Heeft u andere vragen over de loyaliteitsbonus? Neem dan contact op met onze klantenservice

Moet ik iets speciaals doen om de loyaliteitsbonus te ontvangen?

Nee, als u een energiecontract bij ons afsluit, wordt de totale loyaliteitsbonus automatisch in het aanbod verwerkt. U hoeft niets extra’s te doen om ervan te profiteren. Zorg er gewoon voor dat u gedurende de volledige contractduur bij ons blijft als energieleverancier. Mocht u uw contract vroegtijdig verbreken, komt de loyaliteitsbonus te vervallen. Daarbij geldt dat u de bonus verliest per product. 

Voorbeeld: U neemt zowel stroom als gas bij ons af. Voor beide producten ontvangt u aan het einde van uw contract een loyaliteitsbonus. Toch besluit u gas vroegtijdig stop te zetten. De loyaliteitsbonus voor gas komt te vervallen, maar die voor stroom blijft geldig.

Wanneer wordt de loyaliteitsbonus verrekend?

De totale loyaliteitsbonus wordt pas aan het einde van de in het contract overeengekomen totale looptijd verrekend. Dit gebeurt op de jaar- of eindnota, afhankelijk van de afspraken in het contract.

Hoe werkt de loyaliteitsbonus?

Bij het afsluiten van een nieuw energiecontract of verlenging wordt de totale loyaliteitsbonus in het aanbod weergeven naar rato van het totaal aantal contractjaren. Dit betekent dat de voordelen van de loyaliteitsbonus al vanaf het eerste contractjaar zichtbaar zijn in de jaar- en maandkosten. Let op: aan het einde van het contract wordt de loyaliteitsbonus daadwerkelijk uitbetaald. 

Go to Top