Factuuruitleg

Schuldhulpverlenging

Lukt het u niet meer om de openstaande bedragen tijdig te voldoen? Dan kunt u alsnog voorkomen dat wij de energielevering stoppen. Klik hier voor alle informatie over schuldhulpverlenging.

Waarom heb ik mijn maandelijkse factuur niet ontvangen?

Wij versturen vanaf mei 2020 geen facturen meer naar klanten die voor automatische incasso hebben gekozen. Uw facturen zijn altijd terug te vinden op uw Mijn Innova. Wilt u elke maand alsnog een melding ontvangen dat uw factuur klaarstaat in uw Mijn Innova? Vink deze optie aan in uw Mijn Innova.

Wanneer ontvang ik mijn cashback?

De cashback is niet meegenomen op de jaarnota. Als de cashback actie op u van toepassing is, dan ontvangt u hier een aparte nota voor. Deze ontvangt u wanneer het eerste jaar van uw contract is verstreken.

Hoe hoog is mijn cashback?

De hoogte van uw cashback hangt af van het type contract dat u heeft. Het bedrag van uw cashback vindt u dan ook terug in de bevestigingsbrief van uw contract.

Bij een contract voor 1 jaar wordt de cashback aan het eind van het contractjaar in één keer aan u uitbetaald. Bij een contract voor 3 jaar zal het bedrag in 3 delen aan het eind van elk contractjaar aan uw worden uitbetaald.

Waarom moet ik mijn cashback terugbetalen?

Als u uw contract bij ons vroegtijdig beëindigd, vervalt uw recht op de cashback volledig. De door ons reeds uitbetaalde cashback dient dan door u te worden terugbetaald.

 

Wanneer moet ik bijbetalen?

Het kan voorkomen dus u moet bijbetalen naar aanleiding van uw jaar- of eindnota. Dat betekent dat uw termijnbedrag niet dekkend was voor uw verbruik. Dat kan de volgende oorzaken hebben:

• Uw stroom- en/of gasverbruik ligt hoger dan verwacht of ingeschat;

• Het termijnbedrag is verlaagd terwijl uw verbruik niet omlaag is gegaan;

• U heeft minder elektriciteit teruggeleverd dan verwacht of ingeschat;

• De meterstanden die u aan ons heeft doorgegeven niet kloppen;

• Wij geen meterstanden van u hebben ontvangen en daarom de standen hebben moeten schatten op basis van uw historisch jaarverbruik.

Waarom is mijn termijnbedrag aangepast?

Vanaf het moment dat wij de levering zijn gestart, ontvangt u na elke 12 maanden een jaarnota. Naar aanleiding van het verbruik op uw jaarnota berekenen we automatisch een nieuwe passend termijnbedrag.

U kunt uw jaarnota’s inzien via Mijn Innova.

Betalingsregeling

Als u krap bij kas zit, proberen wij er graag samen met u uit te komen. Wij treffen betalingsregelingen voor jaar- en eindafrekeningen of eventuele correcties hiervan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Voor termijnnota’s kunt u geen betalingsregeling treffen. Dit bedrag komt immers iedere maand terug en het treffen van een regeling voor één nota is hierin geen oplossing. Wanneer u een termijnnota niet op tijd kunt betalen horen wij dit graag van u zodat wij eventueel de vervaldatum van de nota kunnen verzetten.

Go to Top