Algemeen

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Omdat EnergieFlex failliet is gegaan, is EnergieFlex niet gestart met de energielevering op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuist. Wij adviseren u om met spoed een nieuw contract bij ons af te sluiten zodat u na de verhuizing een energiecontract voor uw nieuwe adres hebt. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

Heeft u uw eerste termijnbedrag voor het nieuwe adres al betaald? Dan adviseren we u dit bedrag via uw bank te storneren. Als u uw eerste termijnbedrag nog niet betaald heeft dan hoeft u dit bedrag vanzelfsprekend niet alsnog te voldoen. In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Wilt u contact met ons opnemen met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is? U kunt ons op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereiken via 088 – 54 54 243.

Wanneer krijg ik mijn inloggegevens voor het klantportaal?

U kunt uw inloggegevens voor het klantportaal uiterlijk 11 november verwachten.

Ik heb nog een teruggave open staan bij Energieflex, ga ik deze nog ontvangen?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Waar moet mijn bewindvoerder en schuldhulpverleners zich melden?

De bewindvoerders en schuldhulpverleners kunnen zich vanaf 1 november melden bij Innova Energie.

Kan ik mijn eigen inlog voor het portaal nog gebruiken?

De inlogcode die je vroeger bij EnergieFlex gebruikte, werkt niet bij Innova Energie. Je krijgt binnenkort een nieuwe inlog voor het portaal. Dat portaal lijkt overigens heel erg op wat je gewend was.

Heeft Innova Energie ook groene energie?

Bij Innova Energie ben je verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden. We verwachten overigens wel dat we binnenkort groen gas kunnen gaan leveren. We houden je daarover op de hoogte.

 

Meer weten? Bekijk ons stroometiket!

Heb ik een opzegtermijn?

De opzegtermijn van je nieuwe contract bedraagt 30 dagen.

Waarom kunnen jullie vragen over EnergieFlex niet beantwoorden? Jullie hebben de klanten toch overgenomen?

Het klopt inderdaad dat we de klanten hebben overgenomen en daar zijn we ook echt heel blij mee. We zorgen er nu voor dat de energielevering op jouw adres gewoon doorloopt. Vragen over EnergieFlex kunnen we helaas niet beantwoorden omdat dat een heel ander bedrijf was dat helaas failliet is gegaan.

Ik heb nu het product 100% Sociaal Groen met Fairtrade gas? Is dit bij Innova Energie ook mogelijk om aan te sluiten?

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we dit product binnenkort wel introduceren. We zullen je direct informeren zodra het product er is. Overigens leveren wij nu al 100% groene stroom. Ook bij ons ben je dus verzekerd van duurzame energie.