Overig

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Omdat EnergieFlex failliet is gegaan, is EnergieFlex niet gestart met de energielevering op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuist. Wij adviseren u om met spoed een nieuw contract bij ons af te sluiten zodat u na de verhuizing een energiecontract voor uw nieuwe adres hebt. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

Heeft u uw eerste termijnbedrag voor het nieuwe adres al betaald? Dan adviseren we u dit bedrag via uw bank te storneren. Als u uw eerste termijnbedrag nog niet betaald heeft dan hoeft u dit bedrag vanzelfsprekend niet alsnog te voldoen. In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Wilt u contact met ons opnemen met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is? U kunt ons op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereiken via 088 – 54 54 243.

Ik wil geen klant worden bij Innova Energie. Hoe regel ik dat?

Op 1 november wordt je automatisch klant bij Innova Energie. Dat kunnen we ook niet tegenhouden omdat we de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex in één keer overnemen. Je ontvangt heel binnenkort ook een zeer concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven van ons. We adviseren je om dat aanbod nog even af te wachten. Wil je dan alsnog overstappen naar een andere energieleverancier dan kan dat natuurlijk. Houd wel rekening met en een opzegtermijn van 30 dagen.

Ik wil nu klant worden bij Innova Energie. Kan dat?

Dat vinden wij natuurlijk leuk om te horen. Om klant bij ons te worden hoef je niets te doen. Vanaf 1 november ben je namelijk automatisch klant bij ons. Je ontvangt dan ook snel een heel concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Houd je mailbox daarom goed in de gaten.

Wat houdt het faillissement van EnergieFlex in en wat betekent dit voor mij?

Innova Energie neemt alle klanten van het failliet verklaarde EnergieFlex over. Om de levering van stroom en gas zo soepel mogelijk te laten doorlopen zal Innova Energie vanaf 1 november 2018 alle voormalige klanten van Energieflex gaan voorzien van energie.

 

EnergieFlex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator. Vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie jouw stroom en gas en kun je met vragen met betrekking tot je nieuwe contract terecht bij Innova Energie.

 

Gaat EnergieFlex een doorstart maken?

Nee, EnergieFlex zal geen doorstart maken en alle klanten zullen overgaan naar Innova Energie.

Wat gebeurt er nu met mijn zonnepanelen?

Het contract voor je zonnepanelen is gesloten met de enie.nl. Zij staan los van EnergieFlex en blijven dus gewoon aan hun verplichtingen voldoen. Voor je zonnepanelen verandert er dus niets.

Neemt Innova Energie ook de sponsoring van EnergieFlex over?

Innova Energie neem die sponsoractiviteiten niet over. We hebben al een aantal projecten die we sponsoren en dat is voor ons voldoende.