Top 10 vragen

Ik heb het aanbod van Innova Energie nog niet geaccepteerd. Ontvang ik na 1 december nog wel energie?

Natuurlijk krijgt u nog gewoon energie van ons. Zolang u niet heeft gekozen voor een andere energieleverancier blijven wij energie leveren tegen het variabele tarief. Als u kiest voor een andere energieleverancier dan zeggen zij uw overeenkomst bij ons op. Daar hoeft u dus niets aan te doen.

Veranderen nu ook mijn tarieven en voorwaarden?

Ja, de tarieven en voorwaarden van Energieflex zijn per 31 oktober 2018 komen te vervallen. Vanaf 1 november 2018 gelden voor u de variabelen tarieven en de daarbij horende voorwaarden. Deze gelden totdat u een nieuw vast contract heeft afgesloten bij ons of een andere energieleverancier.

Ik heb al een nieuw contract gesloten met een andere leverancier.

Als u al een contract heeft afgesloten bij een andere leverancier, dan gaat dit contract gewoon door. Uw nieuwe leverancier geeft dan aan ons door dat zij de levering over nemen. U heeft wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat wij u energie leveren vanaf 1 november 2018 tot de afgesproken ingangsdatum van het contract bij uw nieuwe leverancier.

Ontvang ik de aan mij beloofde welkomstpremie of welkomstbonus nog van Energieflex?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met de curator.

Waarom betaal ik in november 2 keer voor mijn energie?

Normaal gesproken betaalt u het termijnbedrag een maand vooruit. Omdat u per 1 november klant bij ons bent geworden, konden we eind oktober het termijnbedrag van november nog niet incasseren of de factuur sturen. Daarom betaalt u begin november voor de maand november en eind november voor de maand december.

Wat wordt mijn nieuwe termijnbedrag?

Het termijnbedrag vindt u terug in de leveringsovereenkomst die u begin november van ons heeft ontvangen.

Wanneer gaat mijn contract bij Innova Energie in?

Innova Energie neemt per 1 november de levering van energie over. Dat is ook de ingangsdatum van het variabele contract.

Waar kan ik terecht met vragen over Energieflex?

Energieflex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator.

Wat verandert er allemaal voor mij?

Je blijft natuurlijk gewoon energie ontvangen op jouw adres. Met ingang van 1 november is Innova Energie jouw energieleverancier. Daarna ontvang je een zeer concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Je hoeft dan ook niet op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier.

Kom ik zonder gas of stroom te zitten?

Nee, per 1 november wordt de levering overgenomen door Innova Energie. Zo ben je verzekerd dat je zorgeloos gebruik kunt blijven maken van energie. Wij zullen je binnenkort verrassen met een mooi aanbod.