We vertellen graag het hele verhaal
Er zijn alweer drie maanden verstreken sinds het faillissement van Energieflex. Het was zeker even schrikken voor de klanten van de energiemaatschappij. Eind oktober kregen zij te horen dat hun leverancier failliet was en vanaf 1 november 2018 werden zij geleverd door Innova Energie.
Hoe is het ons vergaan en hoe gaat het nu?
Door open communicatie hebben wij onze nieuwe klanten kunnen bereiken. Vanuit Innova Energie hebben wij geprobeerd de klant zoveel mogelijk te informeren over de gang van zaken en wat hen te wachten stond. Dat het doorleveren van alle aansluitingen goed zou verlopen was voor ons het belangrijkste. Om de klanten te beschermen en de leveringszekerheid te garanderen is er dan ook volledig toezicht gehouden op de overname en het proces door de daartoe bevoegde instanties.
Door de extreem scherpe tarieven van Energieflex en de stijgende prijzen binnen de energiemarkt, was het niet haalbaar om de contracten 1 op 1 over te nemen. Dit is namelijk een belangrijke oorzaak van het faillissement geweest. Daarom zijn de klanten overgezet op een variabel energiecontract. Zo had iedere klant in ieder geval een leverancier en konden zij vervolgens zelf de keuze maken om te blijven of over te stappen.
Wij doen ons best voor u!
Vervolgens heeft iedere klant per e-mail een mooi aanbod voor een vast contract voor 1 of 3 jaar ontvangen. Een grote groep mensen is ingegaan op ons scherpe aanbod en blijven klant bij ons. Daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee! We werken dan ook hard aan verbeteringen binnen Innova Energie om onze nieuwe groep klanten de beste service te bieden. Dit is zeker een uitdaging aangezien onze klantenservice hiervoor moest worden uitgebreid in de vorm van een tweede locatie.
Innova Energie is de afgelopen periode overspoelt met telefoontjes en e-mails. Mensen zaten vooral in het begin met veel vragen, hierdoor zijn er enorm drukke piekmomenten geweest en hebben wij de vragen niet op niveau dat u van ons mag verwachten kunnen beantwoorden. Het is vooraf lastig in te schatten hoeveel telefoontjes en e-mails er zullen binnen komen en hoeveel mensen er nodig zijn om zo goed en snel mogelijk een antwoord te bieden. Wij doen er dan ook alles aan om de snelheid van antwoorden naar het juiste niveau te brengen.
Ook als u bent overgestapt
Naast klanten die zijn gebleven is er een groep mensen overgestapt naar één van de andere leveranciers in Nederland. Mensen die zijn overgestapt hebben soms een hogere eindnota ontvangen dan ze hadden verwacht. De reden hiervan ligt vooral in het feit dat Innova Energie alleen in de wintermaanden heeft geleverd. In de winter wordt er door de kou veel meer stroom en gas verbruikt dan in de zomer. We zetten de kachel lekker aan en zijn ook meer thuis waardoor de tv en het licht vaker en langer aan staan.
Op een jaarnota worden de dure wintermaanden en de minder dure zomermaanden bij elkaar opgeteld waardoor deze met elkaar worden rechtgetrokken. Wanneer u een eindnota ontvangt waarin alleen de wintermaanden worden afgerekend is het vrijwel onvermijdelijk dat u een naheffing ontvangt omdat het termijnbedrag dat u betaalde onvoldoende is om die dure maanden mee te bekostigen.
Bovenstaande tabel geeft een gemiddeld gasverbruik over één jaar weer en laat zien hoe groot het verschil in verbruik is tussen de winter- en zomermaanden. Bron: energiesite
Investeren in de toekomst
Wij begrijpen dat het faillissement veel teweeg heeft gebracht. Daarom blijven wij ons uiterste best doen om iedereen die met vragen zit zo goed mogelijk te woord te staan, om onduidelijkheden weg te nemen en inzicht te bieden.