Facturen en betalen

Waar vind ik informatie over mijn termijnnota?

 

Uw termijnnota is de factuur die u elke maand ontvangt waarmee wij uw termijnbedrag in rekening brengen. Alles over deze nota vindt u op de termijnnota-uitlegpagina:

 

Hier leest u alles over uw termijnnota

Waar vind ik informatie over mijn jaarnota?

 

Elke 365 dagen aan energielevering ontvangt u een jaarnota waarmee de jaarverrekening plaatsvindt. Alles over uw jaarnota vindt u op de jaarnota-uitlegpagina:

 

Hier leest u alles over uw jaarnota

Waar vind ik informatie over mijn eindnota?

 

Als de energielevering van één of meerdere producten bij uw bedrijf wordt gestopt, ontvangt u een eindnota. Hiermee vindt de verrekening plaats van de betaalde termijnbedragen met de daadwerkelijk kosten van uw energieverbruik.

 

Hier leest u alles over uw eindnota

Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen. Tevens kunt u ervoor kiezen om openstaande facturen met terugwerkende kracht te laten incasseren. U kunt een automatische incasso ook doorgeven via een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier. Dit formulier kunt u aanvragen via onze klantenservice en ondertekend retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

 

Innova Energie B.V.

Antwoordnummer 10052

2260 VB Leidschendam

 

Heeft u meerdere energiecontracten bij ons? Dan heeft u voor elk klantnummer een eigen Mijn Innova account waar u de betaalgegevens kunt wijzigen. Geeft u de wijziging via SEPA door dan hebben wij voor ieder klantnummer een ondertekend machtigingsformulier nodig.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons betalen via automatische incasso of handmatige bankoverschrijving. Bij automatische incasso kunt u ervoor kiezen de betalingen rond de 15de of rond de 30ste van de maand te laten incasseren.  Wanneer u kiest voor afschrijving rond de 30ste dan wordt u termijnbedrag vooraf geïncasseerd.

Maakt u het factuurbedrag liever handmatig naar ons over? Dan kan dit naar IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Begint uw klantnummer met 000. Dan kunt u een openstaande betaling overmaken naar IBAN NL70 INGB 0650 5088 90 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Wanneer wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?

Bij automatische incasso kunt u ervoor kiezen de betalingen rond de 15de of rond de 30ste van de maand te laten incasseren. Wanneer u kiest voor afschrijving rond de 30ste dan wordt u termijnbedrag vooraf geïncasseerd. Houd er rekening mee dat afschrijvingen enkele dagen kunnen afwijken door weekenden en/of feestdagen.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor automatische incasso?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw rekeningnummer wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling.

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?

Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken. U kunt het openstaande bedrag overmaken op IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Begint uw klantnummer met 000. Dan kunt u het openstaande bedrag overmaken naar IBAN NL70 INGB 0650 5088 90 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Wilt u het bedrag opnieuw laten incasseren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalmethode wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling. Wanneer u ervoor kiest handmatig te betalen worden er maandelijks facturatiekosten in rekening gebracht.

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen. Tevens kunt u ervoor kiezen om openstaande facturen met terugwerkende kracht te laten incasseren. U kunt een automatische incasso ook doorgeven via een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier. Dit formulier kunt u aanvragen via onze klantenservice en ondertekend retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

 

Innova Energie B.V.

Antwoordnummer 10052

2260 VB Leidschendam

 

Heeft u meerdere energiecontracten bij ons? Dan heeft u voor elk klantnummer een eigen Mijn Innova account waar u de betaalgegevens kunt wijzigen. Geeft u de wijziging via SEPA door dan hebben wij voor ieder klantnummer een ondertekend machtigingsformulier nodig.