Facturen en betalen

Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen. Tevens kunt u ervoor kiezen om openstaande facturen met terugwerkende kracht te laten incasseren. U kunt een automatische incasso ook doorgeven via een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier. Dit formulier kunt u aanvragen via onze klantenservice en ondertekend retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

 

Innova Energie B.V.

Antwoordnummer 10052

2260 VB Leidschendam

 

Heeft u meerdere energiecontracten bij ons? Dan heeft u voor elk klantnummer een eigen Mijn Innova account waar u de betaalgegevens kunt wijzigen. Geeft u de wijziging via SEPA door dan hebben wij voor ieder klantnummer een ondertekend machtigingsformulier nodig.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons betalen via automatische incasso of handmatige bankoverschrijving. Bij automatische incasso kunt u ervoor kiezen de betalingen rond de 15de of rond de 30ste van de maand te laten incasseren.  Wanneer u kiest voor afschrijving rond de 30ste dan wordt u termijnbedrag vooraf geïncasseerd.

Maakt u het factuurbedrag liever handmatig naar ons over? Dan kan dit naar IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Begint uw klantnummer met 000. Dan kunt u een openstaande betaling overmaken naar IBAN NL70 INGB 0650 5088 90 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Wanneer wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?

Bij automatische incasso kunt u ervoor kiezen de betalingen rond de 15de of rond de 30ste van de maand te laten incasseren. Wanneer u kiest voor afschrijving rond de 30ste dan wordt u termijnbedrag vooraf geïncasseerd. Houd er rekening mee dat afschrijvingen enkele dagen kunnen afwijken door weekenden en/of feestdagen.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor automatische incasso?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw rekeningnummer wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling.

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?

Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken. U kunt het openstaande bedrag overmaken op IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Begint uw klantnummer met 000. Dan kunt u het openstaande bedrag overmaken naar IBAN NL70 INGB 0650 5088 90 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Wilt u het bedrag opnieuw laten incasseren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalmethode wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling. Wanneer u ervoor kiest handmatig te betalen worden er maandelijks facturatiekosten in rekening gebracht.

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen. Tevens kunt u ervoor kiezen om openstaande facturen met terugwerkende kracht te laten incasseren. U kunt een automatische incasso ook doorgeven via een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier. Dit formulier kunt u aanvragen via onze klantenservice en ondertekend retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

 

Innova Energie B.V.

Antwoordnummer 10052

2260 VB Leidschendam

 

Heeft u meerdere energiecontracten bij ons? Dan heeft u voor elk klantnummer een eigen Mijn Innova account waar u de betaalgegevens kunt wijzigen. Geeft u de wijziging via SEPA door dan hebben wij voor ieder klantnummer een ondertekend machtigingsformulier nodig.

Wat gebeurt er als ik de energienota’s niet langer betaal?

Als u de betalingsregeling niet nakomt en/of de nota’s niet langer kunt betalen, ontvangt u een herinnering. Wanneer u na de herinnering de betaling niet voldoet ontvangt u een aanmaning. Als er zowel op de herinnering als de aanmaning geen betaling volgt, ontbinden wij de betalingsregeling en krijgt u een laatste verzoek om het totaal openstaande bedrag binnen vijf dagen aan ons te voldoen.

Volgt er dan weer geen betaling, dan kunnen wij geen regeling meer treffen en dragen wij de vordering over aan een incassobureau. Blijven betalingen zowel bij ons als het incassobureau uit, dan zijn wij genoodzaakt uw contract en in dit geval ook uw energielevering te beëindigen.

Aanmaningskosten

Voorkom extra kosten en betaal tijdig. Als wij uw betaling niet voor de genoemde datum ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt aanmaningskosten van minimaal €15,- (inclusief btw) in rekening te brengen per openstaande nota. Als de betaling uitblijft, zijn wij genoodzaakt de vordering 14 dagen na dagtekening van de aanmaning uit handen te geven aan een derde partij.

Incassokosten

Als een vordering ter incasso wordt aangeboden aan een derde partij, dan kan deze partij extra kosten in rekening brengen. De totale buitengerechtelijke kosten voor een aanmaning, (slot)sommatie en de kosten van een derde partij zijn maximaal de wettelijk toegestane buitengerechtelijke kosten alsmede verschuldigde rente per nota, conform de Wet normering buitengerechtelijke Incassokosten (WIK).

Hoofdsom Percentage bovenop de oorspronkelijke factuur Opmerkingen
Over de som van €0 tot €2.500 15% Minimaal € 40,-
Over de som van €2.500 tot €5.000 10%
Over de som van €5.000 tot €10.000 5%
Over de som van €10.000 tot €200.000 1%
Over de som van €200.000 of meer 0,5% Maximaal € 6.775,-

Einde levering

Als u meerdere nota’s bij ons heeft openstaan, dan kunnen wij overgaan tot het beëindigen van levering van energie. Als uw energielevering is beëindigd in verband met wanbetaling kunnen wij de levering alleen hervatten als de volledige schuld bij ons is voldaan, inclusief eventuele incassokosten. Als wij de energielevering hervatten, kunnen wij u om een borg vragen.

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Als u krap bij kas zit, proberen wij er graag samen met u uit te komen. Wij treffen betalingsregelingen voor jaar- en eindafrekeningen of eventuele correcties hiervan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Voor termijnnota’s kunt u geen betalingsregeling treffen. Dit bedrag komt immers iedere maand terug en het treffen van een regeling voor één nota is hierin geen oplossing. Wanneer u een termijnnota niet op tijd kunt betalen horen wij dit graag van u zodat wij eventueel de vervaldatum van de nota kunnen verzetten.

Waarom staat er een opzegvergoeding op de eindnota?

Als u het contract voortijdig beëindigt brengen wij in veel gevallen een opzegvergoeding in rekening. Dit doen wij om het verlies van de ingekochte gas en elektriciteit te compenseren. Hoeveel u moet betalen hangt af van uw energiecontract en de datum dat u bij ons vertrekt. Dit staat aangegeven in onze algemene voorwaarden. Heeft u vragen over uw opzegvergoeding dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.