Meterstanden
Waarom moet ik meterstanden doorgeven?
Wij hebben uw meterstanden nodig om ervoor te zorgen dat uw energienota’s correct zijn en u niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Aan de hand van uw meterstanden kunnen wij de jaarnota opmaken en uw werkelijke verbruik met uw afrekenen. Dit geldt ook voor het opmaken van de eindnota.
Wat gebeurt er als ik de meterstanden niet op tijd doorgeef?
U heeft twee weken de tijd om uw meterstanden aan ons door te geven. Lukt dit niet, dan schatten wij uw meterstanden op basis van uw historisch jaarverbruik. Blijkt achteraf dat het geschatte verbruik veel afwijkt van uw werkelijke verbruik, dan corrigeren wij dit op uw (volgende) jaar- of eindnota. Indien u zelf ziet dat de meterstanden op de jaar- of eindnota behoorlijk afwijken en u heeft de werkelijke standen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe moet ik meterstanden doorgeven?
Wanneer u een meterkaart van ons heeft ontvangen kunt u via ons meterstandenportaal uw meterstanden eenvoudig aan ons doorgeven. Als dit niet lukt dan kunt u uw meterstanden per e-mail aan ons doorgeven via ons e-mailadres klantenservice@innovaenergie.nl.
Wanneer moet ik meterstanden doorgeven?
Wij vragen uw meterstanden op als u net klant bij ons bent geworden, bij een verhuizing en voor de jaarnota. Als u verhuist hebben wij zowel de meterstanden van het oude en het nieuwe adres nodig. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets aan ons door te geven, tenzij uw meter administratief uit staat of er een storing is. In dat geval vragen wij de meterstanden alsnog bij u op.