Slimme meter
Een slimme meter heeft veel voordelen.
De belangrijkste voordelen van een slimme meter op een rij:
- Geen meterstanden meer doorgeven: wij kunnen uw meterstanden op afstand uitlezen.
- Inzage in uw energieverbruik: u ontvangt maandelijks een overzicht van uw energieverbruik. Door inzicht in uw energieverbruik kunt u makkelijker gaan besparen op uw energiekosten.
- Nauwkeurige jaar- of eindnota: de slimme meter geeft nauwkeurig uw meterstanden aan. Hierdoor ontstaan er geen misverstanden meer over de doorgegeven meterstanden. Geschatte meterstanden zijn verleden tijd.
- Geen extra meter bij terugleveren energie: als u zelf stroom opwekt met bijvoorbeeld zonnepanelen en deze teruglevert aan uw energieleverancier, dan heeft u hiervoor geen aparte meter meer nodig. Een slimme meter meet zowel de geleverde stroom als de door u teruggeleverde stroom.
Advies op maat
Met de slimme meter van Innova Energie heeft u een belangrijk instrument in handen om eenvoudig energie te besparen. Deze energiemeter kan uw meterstanden veilig en automatisch aan ons doorgeven. Daardoor kunnen wij u gericht en op maat adviseren over hoe u nog meer kunt besparen. Ook handig: er hoeft nooit meer iemand langs te komen om de meterstanden op te nemen. Ook dat bespaart u weer tijd.
Betaal geen cent te veel
Nog een voordeel: u betaalt wat u verbruikt heeft. Schattingen behoren definitief tot het verleden. Wij bundelen de facturen van al uw vestigingen tot één overzichtelijke factuur. Daarin staat precies de door u afgenomen energie. Tot op de komma. U betaalt geen cent te veel en bespaart u tijd.
Handig bij terugleveren stroom
Als u zelf stroom opwekt en het teveel aan energie aan ons wil terugleveren, dan heeft u daarvoor geen extra meter nodig. Want ook dat kan via de slimme meter.
Gratis slimme meter aanvragen
Als klant van Innova Energie krijgt u de slimme meter van ons cadeau, mits u uw contract met ons volledig nakomt. U kunt de slimme meter eenvoudig aanvragen via de website van uw netbeheerder. Uw netbeheerder vindt u op uw energienota’s of via www.eancodeboek.nl.
Als ondernemer heeft u uw tijd hard nodig voor uw business. Daarom zetten wij de links naar de aanvraagformulieren voor u op een rij:
Hoe werkt het?
1. U klikt hierboven op de naam van uw netbeheerder.
2. U leest de informatie en voorwaarden door, vult het aanvraagformulier in en verzendt deze.
3. Uw netbeheerder controleert of een slimme meter op uw adres mogelijk is.
4. U ontvangt binnen 2 tot 3 weken bericht van uw netbeheerder.
5. Uw netbeheerder maakt binnen 3 maanden een afspraak met u om uw meter te vervangen, uiteraard mits dit op uw adres mogelijk is.
6. U ontvangt een factuur voor de metervervanging en betaalt deze.
7. U stuurt ons een kopie van de factuur van uw netbeheerder. Dit kan per e-mail naar klantenservice@innovaenergie.nl of per post naar ons antwoordnummer:
Innova Energie B.V.
Antwoordnummer 10052
2260 VB Leidschendam
8. Wij maken de vergoeding voor de slimme meter over naar het rekeningnummer (IBAN) dat bij ons bekend is of verrekenen het bedrag met eventuele openstaande facturen.
De plaatsing van de slimme meter wordt alleen vergoed binnen de leveringsperiode van Innova Energie en niet bij contractbreuk.
Veelgestelde vragen
Slimme meter
Wanneer is het enkeltarief voordeliger?
Als u een meter met twee actieve telwerken heeft, kunt u kiezen tussen een enkel- en of dubbeltarief. Als u ’s nachts evenveel of meer energie verbruikt dan overdag bent u met een dubbeltarief goedkoper uit. Zodra u overdag meer stroom verbruikt dan ’s nachts bent u voordeliger uit met een enkeltarief. Het verschil tussen enkel- en dubbeltarief is dan kleiner geworden. Wilt u meer weten? Neem contact op met onze klantenservice.
Wanneer gaat het daltarief in?
Als u een leveringsadres in Noord-Brabant of Limburg heeft, dan geldt het daltarief hier meestal van 21:00 tot 07:00 uur. In andere provincies is dit meestal van 23:00 tot 07:00 uur. Ook in een aantal gemeenten rondom Leiden gaat het daltarief al om 21:00 uur in. Maar doordat het dubbeltarief in sommige provincies en regio’s meer uren heeft, is het dubbeltarief op overige plaatsen iets lager. Dit is afhankelijk van uw netbeheerder. In het weekend en tijdens feestdagen geldt het daltarief de hele dag. Wilt u meer weten? Neem contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik een slimme meter aanvragen?
U kunt uw slimme meter rechtstreeks bij uw netbeheerder aanvragen. De uitleg hiervoor vindt u op onze Slimme meter pagina.
Goed om te weten: als klant van Innova Energie krijgt u de kosten voor de slimme meter vergoed.
Heb ik een slimme meter?
Via Mijn Innova kunt u makkelijk inzien of u een analoge of slimme meter heeft. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice, dan kunnen wij voor u nagaan wat voor soort meter u heeft.