Vragen omtrent overname EnergieFlex

Innova Energie neemt alle klanten van het failliet verklaarde EnergieFlex over. Om de levering van stroom en gas zo soepel mogelijk te laten doorlopen zal Innova Energie vanaf 1 november 2018 alle voormalige klanten van Energieflex gaan voorzien van energie.

EnergieFlex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator. Vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie jouw stroom en gas en kun je met vragen met betrekking tot je nieuwe contract terecht bij Innova Energie.

Top 10 vragen

Ik heb het aanbod van Innova Energie nog niet geaccepteerd. Ontvang ik na 1 december nog wel energie?

Natuurlijk krijgt u nog gewoon energie van ons. Zolang u niet heeft gekozen voor een andere energieleverancier blijven wij energie leveren tegen het variabele tarief. Als u kiest voor een andere energieleverancier dan zeggen zij uw overeenkomst bij ons op. Daar hoeft u dus niets aan te doen. Wij wijzen u natuurlijk wel graag op het aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven dat u al van ons ontvangen heeft. Daarbij profiteert u van scherpe vaste tarieven en een cash back die kan oplopen tot € 180,-.

Veranderen nu ook mijn tarieven en voorwaarden?

Ja, de tarieven en voorwaarden van Energieflex komen te vervallen per 31-10. U heeft een e-mail ontvangen met een nieuw aanbod voor voordelige vaste tarieven en een cashback tot €180,-.

Ik heb al een nieuw contract gesloten met een andere leverancier.

Als je al een contract hebt afgesloten bij een andere leverancier, dan gaat dit contract gewoon door. Je hoeft bij ons niet op te zeggen. Je nieuwe leverancier geeft aan ons door dat zij de levering over nemen. Je hebt wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we je wel stroom en gas leveren tot de afgesproken ingangsdatum van het contract bij je nieuwe leverancier.

Ontvang ik de aan mij beloofde welkomstpremie of welkomstbonus nog van Energieflex?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Waarom betaal ik in november 2 keer voor mijn energie?

Normaal gesproken betaal je aan het einde van de maand voor de volgde maand. Omdat je per 1 november klant bij ons bent geworden, konden we niet al eind oktober incasseren of de factuur sturen. Dat doen we daarom nu begin november. Eind november betaal je voor de maand december.

Wat wordt mijn nieuwe termijnbedrag?

Het nieuwe termijnbedrag vind je terug in je contractbevestiging die je begin november van ons ontvangt.

Wanneer gaat mijn contract bij Innova Energie in?

Innova Energie neemt per 1 november de levering over van je energie. Dat is ook de ingangsdatum van het contract.

Waar kan ik terecht met vragen over Energieflex?

Energieflex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator.

Wat verandert er allemaal voor mij?

Je blijft natuurlijk gewoon energie ontvangen op jouw adres. Met ingang van 1 november is Innova Energie jouw energieleverancier. Daarna ontvang je een zeer concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Je hoeft dan ook niet op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier.

Kom ik zonder gas of stroom te zitten?

Nee, per 1 november wordt de levering overgenomen door Innova Energie. Zo ben je verzekerd dat je zorgeloos gebruik kunt blijven maken van energie. Wij zullen je binnenkort verrassen met een mooi aanbod.

Algemeen

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Omdat EnergieFlex failliet is gegaan, is EnergieFlex niet gestart met de energielevering op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuist. Wij adviseren u om met spoed een nieuw contract bij ons af te sluiten zodat u na de verhuizing een energiecontract voor uw nieuwe adres hebt. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

Heeft u uw eerste termijnbedrag voor het nieuwe adres al betaald? Dan adviseren we u dit bedrag via uw bank te storneren. Als u uw eerste termijnbedrag nog niet betaald heeft dan hoeft u dit bedrag vanzelfsprekend niet alsnog te voldoen. In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Wilt u contact met ons opnemen met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is? U kunt ons op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereiken via 088 – 54 54 243.

Wanneer krijg ik mijn inloggegevens voor het klantportaal?

U kunt uw inloggegevens voor het klantportaal uiterlijk 11 november verwachten.

Ik heb nog een teruggave open staan bij Energieflex, ga ik deze nog ontvangen?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Waar moet mijn bewindvoerder en schuldhulpverleners zich melden?

De bewindvoerders en schuldhulpverleners kunnen zich vanaf 1 november melden bij Innova Energie.

Kan ik mijn eigen inlog voor het portaal nog gebruiken?

De inlogcode die je vroeger bij EnergieFlex gebruikte, werkt niet bij Innova Energie. Je krijgt binnenkort een nieuwe inlog voor het portaal. Dat portaal lijkt overigens heel erg op wat je gewend was.

Heeft Innova Energie ook groene energie?

Bij Innova Energie ben je verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden. We verwachten overigens wel dat we binnenkort groen gas kunnen gaan leveren. We houden je daarover op de hoogte.

 

Meer weten? Bekijk ons stroometiket!

Heb ik een opzegtermijn?

De opzegtermijn van je nieuwe contract bedraagt 30 dagen.

Waarom kunnen jullie vragen over EnergieFlex niet beantwoorden? Jullie hebben de klanten toch overgenomen?

Het klopt inderdaad dat we de klanten hebben overgenomen en daar zijn we ook echt heel blij mee. We zorgen er nu voor dat de energielevering op jouw adres gewoon doorloopt. Vragen over EnergieFlex kunnen we helaas niet beantwoorden omdat dat een heel ander bedrijf was dat helaas failliet is gegaan.

Ik heb nu het product 100% Sociaal Groen met Fairtrade gas? Is dit bij Innova Energie ook mogelijk om aan te sluiten?

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we dit product binnenkort wel introduceren. We zullen je direct informeren zodra het product er is. Overigens leveren wij nu al 100% groene stroom. Ook bij ons ben je dus verzekerd van duurzame energie.

Facturen en betalen

Mijn opzegging bij EnergieFlex is niet verwerkt waardoor ik te lang voor energie heb betaald die ik niet gebruikt heb. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Dat is heel vervelend. Omdat dit het gevolg is van het faillissement van EnergieFlex moeten wij  u doorverwijzen naar de curator. U kunt uw vordering bij hem indienen via het volgende mailadres: flexenergie@wijnenstael.nl

Hierbij zeg ik mijn contract op, binnen de 14 dagen bedenktijd. Tevens stopt de automatische incasso.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Omdat wij de energielevering snel moesten overnemen, is de 14 dagen bedenktijd nu niet van toepassing. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Als u geen klant wilt blijven bij Innova Energie hoeft u het contract niet op te zeggen. U kunt overstappen naar een andere leverancier. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Hoewel u altijd het recht heeft om een automatische incasso te storneren, kunt u de automatische incasso natuurlijk stopzetten. Innova Energie brengt ook in dat geval wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening. U mag deze kosten dan middels een handmatige betaling voldoen.

Heeft Innova Energie mijn automatische incasso van EnergieFlex overgenomen?

Het mandaat van EnergieFlex voor de automatisch incasso is overgenomen door Innova Energie. Wanneer u uw contract verlengt, wordt uw contract aangevuld met een nieuw mandaat. Blijft u op het variabele contract, dan krijgt u in de loop van de tijd een nieuw verzoek voor een mandaat. U behoud het recht van storneren.

Ontvang ik nog een jaar- of eindafrekening van Energieflex?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Waarom betaal ik in november 2 keer voor mijn energie?

Normaal gesproken betaal je aan het einde van de maand voor de volgde maand. Omdat je per 1 november klant bij ons bent geworden, konden we niet al eind oktober incasseren of de factuur sturen. Dat doen we daarom nu begin november. Eind november betaal je voor de maand december.

Krijg ik mijn facturen per post of per mail?

Het overgrote deel van onze klanten betaalt per automatische incasso. Als je een factuur krijgt, dan ontvang je deze per email

Incasseert Innova Energie ook de facturen?

Innova zal inderdaad je automatische incasso overnemen. Betaalde je per factuur? Dan ontvang je de factuur vanaf dit moment van Innova Energie.

Wat moet ik doen als mijn eindnota niet klopt?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Krijg ik mijn tegoed van de eindnota van EnergieFlex terug van Innova Energie?

Eventuele tegoeden en vorderingen uit de periode dat EnergieFlex energie leverde bij jou vallen binnen het faillissement. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator.

Wanneer betaal ik voor de eerste keer aan Innova?

Begin november betaal je voor de eerste keer aan Innova Energie. Dat is dan het bedrag voor de maand november. Eind november betaal je de energie voor de maand december. Vanaf december betaal je zoals je gewend bent aan het einde van de maand voor je energie.

Per wanneer moet ik aan Innova betalen?

Vanaf 1 november neemt Innova Energie de levering van gas en elektra over. Vanaf dat moment moet je ook de energie betalen aan Innova Energie.

Ik heb een waarborg betaald aan EnergieFlex, hoe krijg ik deze terug?

Ik heb een waarborg betaald aan Energieflex, hoe krijg ik deze terug?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Ik heb nog openstaande facturen bij Energieflex, moet ik deze betalen?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Moet ik de openstaande facturen nog aan EnergieFlex betalen?

Nee, vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie jouw stroom en gas. Vanaf die datum worden de kosten voor de levering van stroom en gas door Innova Energie bij je in rekening gebracht. Openstaande facturen van voor deze datum kun je nog voldoen aan Energieflex.

Mag ik de eerdere betaling aan EnergieFlex storneren?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Contract

Hierbij zeg ik mijn contract op, binnen de 14 dagen bedenktijd. Tevens stopt de automatische incasso.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Omdat wij de energielevering snel moesten overnemen, is de 14 dagen bedenktijd nu niet van toepassing. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Als u geen klant wilt blijven bij Innova Energie hoeft u het contract niet op te zeggen. U kunt overstappen naar een andere leverancier. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Hoewel u altijd het recht heeft om een automatische incasso te storneren, kunt u de automatische incasso natuurlijk stopzetten. Innova Energie brengt ook in dat geval wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening. U mag deze kosten dan middels een handmatige betaling voldoen.

Ik wil geen klant bij jullie zijn. Per welke datum kan ik mijn contract met jullie ontbinden?

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening.

Ik hoef geen nieuwe overeenkomst te ontvangen, omdat ik al een nieuwe leverancier heb gevonden.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Daarom heeft u van ons een overeenkomst op basis van variabele tarieven ontvangen. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening.

Ik wil geen gebruik maken van jullie aanbieding en wil ook geen termijnbedrag betalen, want ik ga zelf op zoek naar een andere leverancier.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening.

Hoe zit het met het bedenktermijn en het opzegtermijn nu Innova Energie de levering heeft overgenomen?

U heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Stapt u toch voor die tijd over, dan gaan wij hier tot 1 januari 2019 coulant mee om en zullen wij geen actie ondernemen. De door Innova Energie geleverde stroom en/of gas tot aan de overstap zal wel in rekening worden gebracht.

Waar kan ik mijn variabele contract opzeggen?

Als u ingaat op het aanbod voor een vast contract bij ons, dan hoeft u het variabele contract niet op te zeggen. Dit wordt automatisch geregeld. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, dan regelt deze voor u de overstap. Uw nieuwe leverancier dient wel rekening te houden met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen.

Zijn de tarieven uit de leveringsovereenkomst nu mijn nieuwe tarieven?

De tarieven die je per e-mail van ons hebt ontvangen zijn variabel. Vanaf 1 november heb je bij ons dus een variabel contract. Op 1 november, na 5 uur, ontvang je van ons nog een aanbod met vaste tarieven voor 1 of 3 jaar. Als je ingaat op het aanbod voor een vast contract bij ons of bij een andere leverancier dan hoef je het variabele contract niet op te zeggen. Dit wordt automatisch geregeld.

Ik heb al een nieuw contract gesloten met een andere leverancier.

Als je al een contract hebt afgesloten bij een andere leverancier, dan gaat dit contract gewoon door. Je hoeft bij ons niet op te zeggen. Je nieuwe leverancier geeft aan ons door dat zij de levering over nemen. Je hebt wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we je wel stroom en gas leveren tot de afgesproken ingangsdatum van het contract bij je nieuwe leverancier.

Hoe kom ik in aanmerking voor een aantrekkelijk aanbod?

Je krijgt van ons automatisch een aantrekkelijk aanbod toegestuurd. Je mag rekenen op zeer concurrerende tarieven. Houd dus je mailbox in de gaten.

Mag ik het contract bij Innova Energie opzeggen?

Je mag het contract met ons opzeggen. Binnenkort ontvang je een aanbod voor een contract met zeer concurrerende vaste tarieven. Ik adviseer je om dat aanbod af te wachten. Daarna kun je altijd nog beslissen om je contract op te zeggen. Houd dan wel rekening met een opzegtermijn van 30 dagen.

Meterstanden

Stuurt Innova Energie ook een verbruiks- en kostenoverzicht (VKO)?

Ja, je krijgt ook van Innova Energie een verbruiks- en kostenoverzicht (VKO) zodat je eigen energieverbruik goed in de gaten kunt houden.

Leest Innova Energie ook mijn slimme meter uit?

Ja zeker. Als je een slimme meter hebt dan lezen wij de meterstanden automatisch uit zodat je zelf niets hoeft te doen.

Hoe moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Je krijgt van ons een e-mail met het verzoek om de meterstanden door te geven. In die e-mail staat een link naar een webpagina waarop je de standen kunt doorgeven. Heb je een slimme meter? Dan hoef je de meterstanden niet aan ons door te geven omdat we die automatisch uitlezen.

Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Innova Energie?

Je krijgt van ons een verzoek om de meterstanden door te geven. Als je een slimme meter hebt dan leest Innova Energie deze uit, dan hoef je dus niets te doen.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Innova Energie?

Behalve als u een slimme meter heeft, moet u de meterstanden aan ons doorgeven. U krijgt hiervoor een verzoek via email.

Overig

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Omdat EnergieFlex failliet is gegaan, is EnergieFlex niet gestart met de energielevering op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuist. Wij adviseren u om met spoed een nieuw contract bij ons af te sluiten zodat u na de verhuizing een energiecontract voor uw nieuwe adres hebt. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

Heeft u uw eerste termijnbedrag voor het nieuwe adres al betaald? Dan adviseren we u dit bedrag via uw bank te storneren. Als u uw eerste termijnbedrag nog niet betaald heeft dan hoeft u dit bedrag vanzelfsprekend niet alsnog te voldoen. In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Wilt u contact met ons opnemen met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is? U kunt ons op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereiken via 088 – 54 54 243.

Ik wil geen klant worden bij Innova Energie. Hoe regel ik dat?

Op 1 november wordt je automatisch klant bij Innova Energie. Dat kunnen we ook niet tegenhouden omdat we de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex in één keer overnemen. Je ontvangt heel binnenkort ook een zeer concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven van ons. We adviseren je om dat aanbod nog even af te wachten. Wil je dan alsnog overstappen naar een andere energieleverancier dan kan dat natuurlijk. Houd wel rekening met en een opzegtermijn van 30 dagen.

Ik wil nu klant worden bij Innova Energie. Kan dat?

Dat vinden wij natuurlijk leuk om te horen. Om klant bij ons te worden hoef je niets te doen. Vanaf 1 november ben je namelijk automatisch klant bij ons. Je ontvangt dan ook snel een heel concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Houd je mailbox daarom goed in de gaten.

Wat houdt het faillissement van EnergieFlex in en wat betekent dit voor mij?

Innova Energie neemt alle klanten van het failliet verklaarde EnergieFlex over. Om de levering van stroom en gas zo soepel mogelijk te laten doorlopen zal Innova Energie vanaf 1 november 2018 alle voormalige klanten van Energieflex gaan voorzien van energie.

 

EnergieFlex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator. Vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie jouw stroom en gas en kun je met vragen met betrekking tot je nieuwe contract terecht bij Innova Energie.

 

Gaat EnergieFlex een doorstart maken?

Nee, EnergieFlex zal geen doorstart maken en alle klanten zullen overgaan naar Innova Energie.

Wat gebeurt er nu met mijn zonnepanelen?

Het contract voor je zonnepanelen is gesloten met de enie.nl. Zij staan los van EnergieFlex en blijven dus gewoon aan hun verplichtingen voldoen. Voor je zonnepanelen verandert er dus niets.

Neemt Innova Energie ook de sponsoring van EnergieFlex over?

Innova Energie neem die sponsoractiviteiten niet over. We hebben al een aantal projecten die we sponsoren en dat is voor ons voldoende.

 

 

Contact met Innova Energie

Meer uit uw energie halen? Ik help u graag!