Vragen omtrent overname EnergieFlex

Innova Energie neemt alle klanten van het failliet verklaarde EnergieFlex over. Om de levering van stroom en gas zo soepel mogelijk te laten doorlopen zal Innova Energie vanaf 1 november 2018 alle voormalige klanten van Energieflex gaan voorzien van energie.

EnergieFlex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator. Vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie jouw stroom en gas en kun je met vragen met betrekking tot je nieuwe contract terecht bij Innova Energie.

Top 10 vragen

Ik heb het aanbod van Innova Energie nog niet geaccepteerd. Ontvang ik na 1 december nog wel energie?

Natuurlijk krijgt u nog gewoon energie van ons. Zolang u niet heeft gekozen voor een andere energieleverancier blijven wij energie leveren tegen het variabele tarief. Als u kiest voor een andere energieleverancier dan zeggen zij uw overeenkomst bij ons op. Daar hoeft u dus niets aan te doen.

Veranderen nu ook mijn tarieven en voorwaarden?

Ja, de tarieven en voorwaarden van Energieflex zijn per 31 oktober 2018 komen te vervallen. Vanaf 1 november 2018 gelden voor u de variabelen tarieven en de daarbij horende voorwaarden. Deze gelden totdat u een nieuw vast contract heeft afgesloten bij ons of een andere energieleverancier.

Ik heb al een nieuw contract gesloten met een andere leverancier.

Als u al een contract heeft afgesloten bij een andere leverancier, dan gaat dit contract gewoon door. Uw nieuwe leverancier geeft dan aan ons door dat zij de levering over nemen. U heeft wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat wij u energie leveren vanaf 1 november 2018 tot de afgesproken ingangsdatum van het contract bij uw nieuwe leverancier.

Ontvang ik de aan mij beloofde welkomstpremie of welkomstbonus nog van Energieflex?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met de curator.

Waarom betaal ik in november 2 keer voor mijn energie?

Normaal gesproken betaalt u het termijnbedrag een maand vooruit. Omdat u per 1 november klant bij ons bent geworden, konden we eind oktober het termijnbedrag van november nog niet incasseren of de factuur sturen. Daarom betaalt u begin november voor de maand november en eind november voor de maand december.

Wat wordt mijn nieuwe termijnbedrag?

Het termijnbedrag vindt u terug in de leveringsovereenkomst die u begin november van ons heeft ontvangen.

Wanneer gaat mijn contract bij Innova Energie in?

Innova Energie neemt per 1 november de levering van energie over. Dat is ook de ingangsdatum van het variabele contract.

Waar kan ik terecht met vragen over Energieflex?

Energieflex levert jouw stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kun je met al je vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kun je per e-mail stellen aan de curator.

Wat verandert er allemaal voor mij?

Je blijft natuurlijk gewoon energie ontvangen op jouw adres. Met ingang van 1 november is Innova Energie jouw energieleverancier. Daarna ontvang je een zeer concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Je hoeft dan ook niet op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier.

Kom ik zonder gas of stroom te zitten?

Nee, per 1 november wordt de levering overgenomen door Innova Energie. Zo ben je verzekerd dat je zorgeloos gebruik kunt blijven maken van energie. Wij zullen je binnenkort verrassen met een mooi aanbod.

Algemeen

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Door het faillissement is EnergieFlex niet gestart met de levering van energie op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuisd. Wij adviseren u de verhuizing met spoed aan ons door te geven als u nog geen energiecontract heeft op uw nieuwe adres. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is.

Ik heb nog een teruggave open staan bij Energieflex, ga ik deze nog ontvangen?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met de curator.

Waar moet mijn bewindvoerder en schuldhulpverleners zich melden?

De bewindvoerders en schuldhulpverleners kunnen zich vanaf 1 november melden bij Innova Energie.

Kan ik mijn eigen inlog voor het portaal nog gebruiken?

De inlogcode die u vroeger bij EnergieFlex gebruikte, werkt niet bij Innova Energie. U heeft een nieuwe inlog voor het klantportaal bij Innova Energie gekregen.

Heeft Innova Energie ook groene energie?

Bij Innova Energie bent u verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden. We verwachten overigens wel dat we in de toekomst groen gas kunnen gaan leveren. We houden u hierover op de hoogte.

Meer weten? Bekijk ons stroometiket!

Heb ik een opzegtermijn?

De opzegtermijn van uw nieuwe contract bedraagt 30 dagen.

Waarom kunnen jullie vragen over EnergieFlex niet beantwoorden? Jullie hebben de klanten toch overgenomen?

Het klopt inderdaad dat wij de klanten hebben overgenomen. We zorgen er nu voor dat de energielevering op uw adres gewoon doorloopt. Vragen over EnergieFlex kunnen we helaas niet beantwoorden omdat we alleen de klantgegevens hebben overgenomen voor de doorlevering van stroom en gas. Wij hebben niet het failliet verklaarde bedrijf overgenomen.

Ik heb nu het product 100% Sociaal Groen met Fairtrade gas? Is dit bij Innova Energie ook mogelijk om aan te sluiten?

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we dit product binnenkort wel introduceren. We zullen je direct informeren zodra het product er is. Overigens leveren wij nu al 100% groene stroom. Ook bij ons ben je dus verzekerd van duurzame energie.

Facturen en betalen

Mijn opzegging bij EnergieFlex is niet verwerkt waardoor ik te lang voor energie heb betaald die ik niet gebruikt heb. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Dat is heel vervelend. Omdat dit het gevolg is van het faillissement van EnergieFlex moeten wij  u doorverwijzen naar de curator. U kunt uw vordering bij hem indienen via het volgende mailadres: flexenergie@wijnenstael.nl

Hierbij zeg ik mijn contract op, binnen de 14 dagen bedenktermijn?

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Omdat wij de energielevering snel moesten overnemen, is de 14 dagen bedenktermijn niet van toepassing.

Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Als u geen klant wilt blijven bij Innova Energie hoeft u het contract niet op te zeggen. U kunt overstappen naar een andere leverancier, deze maakt voor u de overstap in orde. Houd hierbij rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Hoewel u altijd het recht heeft om een automatische incasso te storneren, kunt u de automatische incasso natuurlijk stopzetten. Innova Energie brengt ook in dat geval wel de door ons geleverde energie in rekening. U mag deze kosten dan middels een handmatige betaling voldoen.

Heeft Innova Energie mijn automatische incasso van EnergieFlex overgenomen?

Het mandaat van EnergieFlex voor de automatisch incasso is overgenomen door Innova Energie. Wanneer u uw contract verlengt, wordt uw contract aangevuld met een nieuw mandaat. Blijft u op het variabele contract, dan krijgt u in de loop van de tijd een nieuw verzoek voor een mandaat. U behoud het recht van storneren.

Ontvang ik nog een jaar- of eindafrekening van Energieflex?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met de curator.

Waarom betaal ik in november 2 keer voor mijn energie?

Normaal gesproken betaalt u het termijnbedrag een maand vooruit. Omdat u per 1 november klant bij ons bent geworden, konden we eind oktober het termijnbedrag van november nog niet incasseren of de factuur sturen. Daarom betaalt u begin november voor de maand november en eind november voor de maand december.

Krijg ik mijn facturen per post of per mail?

Het overgrote deel van onze klanten betaalt per automatische incasso. Als u een factuur krijgt, dan ontvang je deze per email

Incasseert Innova Energie ook de facturen?

Innova heeft inderdaad de automatische incasso overgenomen. Betaalde u per factuur? Dan ontvang u de factuur voortaan van Innova Energie.

Wat moet ik doen als mijn eindnota niet klopt?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Hiervoor kunt u contact opnemen met de curator.

Krijg ik mijn tegoed van de eindnota van EnergieFlex terug van Innova Energie?

Eventuele tegoeden en vorderingen uit de periode dat EnergieFlex u energie leverde vallen binnen het faillissement. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kunt u per e-mail stellen aan de curator.

Wanneer betaal ik voor de eerste keer aan Innova?

Begin november betaalt u voor de eerste keer aan Innova Energie. Dat is dan het bedrag voor de maand november. Eind november betaalt u de energie voor de maand december. Vanaf december wordt er gewoon weer zoals u gewend bent, aan het einde van de maand geïncasseerd.

Per wanneer moet ik aan Innova betalen?

Vanaf 1 november neemt Innova Energie de levering van gas en elektra over. Vanaf dat moment moet je ook de energie betalen aan Innova Energie.

Ik heb een waarborg betaald aan EnergieFlex, hoe krijg ik deze terug?

Ik heb een waarborg betaald aan Energieflex, hoe krijg ik deze terug?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Ik heb nog openstaande facturen bij Energieflex, moet ik deze betalen?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Moet ik de openstaande facturen nog aan EnergieFlex betalen?

Nee, vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie jouw stroom en gas. Vanaf die datum worden de kosten voor de levering van stroom en gas door Innova Energie bij je in rekening gebracht. Openstaande facturen van voor deze datum kun je nog voldoen aan Energieflex.

Mag ik de eerdere betaling aan EnergieFlex storneren?

Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Contract

Hierbij zeg ik mijn contract op, binnen de 14 dagen bedenktermijn?

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Omdat wij de energielevering snel moesten overnemen, is de 14 dagen bedenktermijn niet van toepassing.

Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Als u geen klant wilt blijven bij Innova Energie hoeft u het contract niet op te zeggen. U kunt overstappen naar een andere leverancier, deze maakt voor u de overstap in orde. Houd hierbij rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Hoewel u altijd het recht heeft om een automatische incasso te storneren, kunt u de automatische incasso natuurlijk stopzetten. Innova Energie brengt ook in dat geval wel de door ons geleverde energie in rekening. U mag deze kosten dan middels een handmatige betaling voldoen.

Ik wil geen klant bij jullie zijn. Per welke datum kan ik mijn contract met jullie ontbinden?

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door ons geleverde energie in rekening.

Ik hoef geen nieuwe overeenkomst te ontvangen, omdat ik al een nieuwe leverancier heb gevonden.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Daarom heeft u van ons een overeenkomst op basis van variabele tarieven ontvangen. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening.

Ik wil geen gebruik maken van jullie aanbieding en wil ook geen termijnbedrag betalen, want ik ga zelf op zoek naar een andere leverancier.

In verband met het faillissement van EnergieFlex hebben wij uw energielevering overgenomen. Dat hebben wij gedaan om te voorkomen dat u zonder energie zou komen te zitten. Wij hadden u graag als klant behouden en daarom hebben wij u een aanbod met scherpe tarieven gedaan met daarbij een cashback die op kan lopen tot € 180,-. Vanzelfsprekend bent u niet verplicht om gebruik te maken van ons aanbod. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, regelt deze voor u de overstap. Hou rekening met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen. Innova Energie brengt natuurlijk wel de door Innova Energie geleverde energie in rekening.

Hoe zit het met de bedenk- en opzegtermijn nu Innova Energie de levering heeft overgenomen?

U heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Stapt u toch voor die tijd over, dan gaan wij hier tot 1 januari 2019 coulant mee om en zullen wij geen actie ondernemen. De door Innova Energie geleverde stroom en/of gas tot aan de overstap zal wel in rekening worden gebracht.

Waar kan ik mijn variabele contract opzeggen?

Als u ingaat op het aanbod voor een vast contract bij ons, dan hoeft u het variabele contract niet op te zeggen. Dit wordt automatisch geregeld. Wanneer u een andere leverancier heeft gevonden, dan regelt deze voor u de overstap. Uw nieuwe leverancier dient wel rekening te houden met de in de energiemarkt gebruikelijke opzegtermijn van 30 dagen.

Zijn de tarieven uit de leveringsovereenkomst nu mijn nieuwe tarieven?

Ja, vanaf 1 november 2018 gelden voor u de variabelen tarieven en de daarbij horende voorwaarden. Deze tarieven gelden totdat u een nieuw vast contract heeft afgesloten bij ons of een andere energieleverancier.

Ik heb al een nieuw contract gesloten met een andere leverancier.

Als u al een contract heeft afgesloten bij een andere leverancier, dan gaat dit contract gewoon door. Uw nieuwe leverancier geeft dan aan ons door dat zij de levering over nemen. U heeft wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat wij u energie leveren vanaf 1 november 2018 tot de afgesproken ingangsdatum van het contract bij uw nieuwe leverancier.

Hoe kom ik in aanmerking voor een aantrekkelijk aanbod?

U heeft van ons na 1 november meerdere e-mails ontvangen met daarin een scherp aanbod voor een vast energiecontract. Wanneer u niet op dit aanbod bent ingegaan of u niet bent overgestapt, betekent dit dat het variabele tarief voor u geldt. Neem voor een nieuw aanbod contact op met onze klantenservice.

Mag ik het contract bij Innova Energie opzeggen?

Uiteraard mag u het contract met ons opzeggen. U heeft een aanbod voor een contract met zeer concurrerende vaste tarieven van ons ontvangen. Wij adviseren u om dat aanbod af te wachten. Daarna kunt u altijd nog beslissen om het contract op te zeggen. Houd dan wel rekening met een opzegtermijn van 30 dagen.

Welk contract heb ik nu bij Innova Energie?

Je hebt nu een contract met variabele leveringstarieven. Dat betekent dat je energietarief hoger of lager kan worden als de inkoopprijzen van energie veranderen. Je ontvangt binnenkort een aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Je weet dan zeker dat je binnen de looptijd van dat contract niet verrast wordt door hogere energieprijzen. Houd je mailbox daarom in de gaten!

Meterstanden

Stuurt Innova Energie ook een verbruiks- en kostenoverzicht (VKO)?

Als u een slimme meter heeft ontvangt u automatisch maandelijks een energierapport van ons. In het rapport wordt aangegeven wat uw verbruik is geweest over de afgelopen maand. Zo helpen wij u besparen en voorkomen we samen dat u achteraf voor onaangename verrassingen komt te staan.

Leest Innova Energie ook mijn slimme meter uit?

Als u een slimme meter heeft dan lezen wij de meterstanden automatisch uit.

Hoe moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Als u geen slimme meter heeft of als we deze niet kunnen uitlezen, ontvangt u per e-mail een verzoek om uw meterstanden aan ons door te geven.

Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Innova Energie?

Wanneer wij uw meterstanden nodig hebben ontvangt u van ons per e-mail een verzoek om de meterstanden door te geven.

Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets te doen. Wij zullen de meterstanden op afstand uitlezen.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Innova Energie?

Wanneer wij uw meterstanden nodig hebben ontvangt u van ons per e-mail een verzoek om de meterstanden door te geven.

Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets te doen. Wij zullen de meterstanden op afstand uitlezen.

Overig

Ik heb mijn verhuizing aan EnergieFlex doorgegeven. Is deze verhuizing wel verwerkt?

Door het faillissement is EnergieFlex niet gestart met de levering van energie op uw nieuwe adres. Het energiecontract is dus niet verhuisd. Wij adviseren u de verhuizing met spoed aan ons door te geven als u nog geen energiecontract heeft op uw nieuwe adres. Als u dat niet doet, informeert uw netbeheerder u per post over de gevolgen. Het kan dan zelfs gebeuren dat u afgesloten wordt van energie.

In verband met het faillissement van EnergieFlex kan het zijn dat de opzegging van het oude adres ook nog niet verwerkt is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen controleren of uw opzegging juist verwerkt is.

Ik wil geen klant worden bij Innova Energie. Hoe regel ik dat?

Op 1 november wordt u automatisch klant bij Innova Energie. Dat kunnen we niet tegenhouden omdat we de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex in één keer overnemen. U ontvangt hierop volgend een zeer concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven van ons. We adviseren u om dat aanbod nog even af te wachten. Wilt u dan alsnog overstappen naar een andere energieleverancier dan kan dat natuurlijk. Houd wel rekening met en een opzegtermijn van 30 dagen.

Ik wil nu klant worden bij Innova Energie. Kan dat?

Dat vinden wij natuurlijk leuk om te horen! Om klant bij ons te worden hoeft u niets te doen. Vanaf 1 november bent u namelijk automatisch klant bij ons. U ontvangt dan ook snel een heel concurrerend aanbod voor een energiecontract met vaste tarieven. Houdt u mailbox hiervoor goed in de gaten.

Wat houdt het faillissement van EnergieFlex in en wat betekent dit voor mij?

Innova Energie neemt alle klanten van het failliet verklaarde EnergieFlex over. Om de levering van stroom en gas zo soepel mogelijk te laten doorlopen zal Innova Energie vanaf 1 november 2018 alle voormalige klanten van Energieflex gaan voorzien van energie.

EnergieFlex levert u stroom en gas tot en met 31 oktober 2018. Tot deze datum kon u met al uw vragen terecht bij Energieflex. Vragen met betrekking tot het faillissement en de afwikkeling hiervan kunt u per e-mail stellen aan de curator. Vanaf 1 november 2018 levert Innova Energie u stroom en gas en kunt u met alle vragen over uw nieuwe contract bij ons terecht.

 

Gaat EnergieFlex een doorstart maken?

Nee, EnergieFlex zal geen doorstart maken en alle klanten zullen overgaan naar Innova Energie.

Wat gebeurt er nu met mijn zonnepanelen?

Het contract voor uw zonnepanelen is gesloten met de enie.nl. Zij staan los van EnergieFlex en blijven dus gewoon aan hun verplichtingen voldoen. Er verandert dus niets omtrent uw zonnepanelen.

Neemt Innova Energie ook de sponsoring van EnergieFlex over?

Wij nemen de sponsoractiviteiten van Energieflex niet over. Innova Energie is al sponsor van meerdere sportclubs.

 

 

Contact met Innova Energie

Meer uit uw energie halen? Ik help u graag!