Wanneer moet ik meterstanden doorgeven?

Wij vragen uw meterstanden op als u net klant bij ons bent geworden, bij een verhuizing en voor de jaarnota. Als u verhuist hebben wij zowel de meterstanden van het oude en het nieuwe adres nodig. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets aan ons door te geven, tenzij uw meter administratief uit staat […]

Wanneer moet ik meterstanden doorgeven?2024-06-19T13:55:37+02:00

Wanneer wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?

Bij automatische incasso incasseren wij rond de 30ste van de maand voorafgaand aan de maand.
Houd er rekening mee dat afschrijvingen enkele dagen kunnen afwijken door weekenden en/of feestdagen.

Wanneer wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?2024-06-19T13:45:57+02:00

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor automatische incasso?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw rekeningnummer wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in.

Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen we een dubbele betaling.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor automatische incasso?2024-06-19T13:44:22+02:00

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?

Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken.

U kunt het openstaande bedrag overmaken op NL54 RABO 0380 6629 73 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Per 20 april 2024 hebben wij een nieuw bankrekeningnummer zoals hierboven staat vermeld. Ons oude bankrekeningnummer […]

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?2024-06-19T13:42:14+02:00

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalmethode wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen we een dubbele betaling.

Wanneer u ervoor kiest facturen handmatig […]

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?2024-06-19T13:40:31+02:00

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen. Tevens kunt u ervoor kiezen om openstaande facturen met terugwerkende kracht te laten incasseren. U kunt een automatische incasso ook doorgeven via een ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier. Dit formulier kunt u aanvragen via klantenservice@innovaenergie.nl en ondertekend retourneren via e-mail of ongefrankeerd per post via antwoordnummer:

Innova Energie […]

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?2024-06-19T13:38:53+02:00

Wat gebeurt er als ik de energienota’s niet langer betaal?

Als u de betalingsregeling niet nakomt en/of de nota’s niet langer kunt betalen, ontvangt u een herinnering. Wanneer u na de herinnering de betaling niet voldoet ontvangt u een aanmaning. Als er zowel op de herinnering als de aanmaning geen betaling volgt, ontbinden wij de betalingsregeling en krijgt u een laatste verzoek om het totaal openstaande […]

Wat gebeurt er als ik de energienota’s niet langer betaal?2024-07-02T14:20:30+02:00

Betalingsregeling

Als u krap bij kas zit, proberen wij er graag samen met u uit te komen. Wij treffen betalingsregelingen voor jaar- en eindafrekeningen of eventuele correcties hiervan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Voor termijnnota’s kunt u geen betalingsregeling treffen. Dit bedrag komt immers iedere maand terug en het treffen van een regeling voor één […]

Betalingsregeling2024-06-19T13:31:23+02:00

Waarom betaal ik een termijnbedrag?

U betaalt uw termijnbedrag als deel van de jaarlijkse kosten voor stroom en/of gas. Het termijnbedrag is een voorschot en brengen wij dus vooraf in rekening. Na een jaar ontvangt u van ons een jaarnota waarop wij de in rekening gebrachte termijnbedragen verrekenen met uw definitieve energiekosten.

Waarom betaal ik een termijnbedrag?2024-06-19T13:03:13+02:00

Waarom staat er een opzegvergoeding op de eindnota?

Als u het contract voortijdig beëindigt brengen wij in veel gevallen een opzegvergoeding in rekening. Dit doen wij om het verlies van de ingekochte gas en elektriciteit te compenseren. Hoeveel u moet betalen hangt af van uw energiecontract en de datum dat u bij ons vertrekt. Dit staat aangegeven in onze algemene voorwaarden. […]

Waarom staat er een opzegvergoeding op de eindnota?2024-06-19T13:01:50+02:00
Go to Top