Waarom is mijn termijnbedrag anders dan op de offerte?

Wij vermelden in de offerte altijd het termijnbedrag op basis van het jaarverbruik dat u aan ons heeft doorgegeven. Na uw aanmelding vragen wij bij de netbeheerder het standaard jaarverbruik van uw leveringsadres op en rekenen wij het termijnbedrag na. Daardoor kan het werkelijke termijnbedrag afwijken van het bedrag in uw offerte.

Waarom is mijn termijnbedrag anders dan op de offerte?2024-11-18T14:30:45+01:00

Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?

Het kan gebeuren dat zowel uw oude als nieuwe energieleverancier rond de overstapperiode een bedrag bij u in rekening brengt. De door u betaalde termijnbedragen worden altijd verrekend op de eindnota, zo betaalt u nooit teveel. Mocht u onverhoopt toch teveel hebben betaalt? Dan ontvangt u het restbedrag gewoon terug of wordt deze verrekend met eventuele […]

Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?2024-11-18T14:35:56+01:00

Waarom betaal ik een termijnbedrag?

U betaalt uw termijnbedrag als deel van de jaarlijkse kosten voor stroom en/of gas. Het termijnbedrag is een voorschot en brengen wij dus vooraf in rekening. Na een jaar ontvangt u van ons een jaarnota waarop wij de in rekening gebrachte termijnbedragen verrekenen met uw definitieve energiekosten.

Waarom betaal ik een termijnbedrag?2024-11-19T09:45:40+01:00

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?

Het bedrag dat u maandelijks betaalt bestaat uit leveringskosten voor elektriciteit en/of gas, netbeheerkosten, energiebelasting en opslag duurzame energie. Daarnaast ontvangt u vermindering energiebelasting wanneer uw pand een verblijfsfunctie heeft.

Heeft u een grootzakelijke aansluiting? Dan betaalt u de netbeheerkosten direct aan uw netbeheerder.

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?2024-11-19T09:53:47+01:00

Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?

Wij bepalen het termijnbedrag aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de afgelopen drie jaar op het leveringsadres en tellen de leveringskosten, netbeheerkosten, vaste leveringskosten, belastingen en, als dat van toepassing is, vermindering energiebelasting bij elkaar op.

Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?2024-11-19T09:53:59+01:00

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?

U kunt uw termijnbedrag snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Innova. Wij adviseren u een redelijk termijnbedrag te kiezen, zodat wij samen met u voorkomen dat u op de volgende jaarnota voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Wilt u weten of uw huidige termijnbedrag nog steeds verstandig is? Neem dan contact op met onze […]

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?2024-11-19T10:05:15+01:00
Go to Top