Veelgestelde vragen2024-11-18T14:47:45+01:00

Veelgestelde vragen

Termijnbedrag

Waar vind ik informatie over mijn termijnnota?2024-11-18T14:30:04+01:00

Uw termijnnota is de factuur die u elke maand ontvangt waarmee wij uw termijnbedrag in rekening brengen.

 

Waarom is mijn termijnbedrag anders dan op de offerte?2024-11-18T14:30:45+01:00

Wij vermelden in de offerte altijd het termijnbedrag op basis van het jaarverbruik dat u aan ons heeft doorgegeven. Na uw aanmelding vragen wij bij de netbeheerder het standaard jaarverbruik van uw leveringsadres op en rekenen wij het termijnbedrag na. Daardoor kan het werkelijke termijnbedrag afwijken van het bedrag in uw offerte.

Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?2024-11-18T14:35:56+01:00

Het kan gebeuren dat zowel uw oude als nieuwe energieleverancier rond de overstapperiode een bedrag bij u in rekening brengt. De door u betaalde termijnbedragen worden altijd verrekend op de eindnota, zo betaalt u nooit teveel. Mocht u onverhoopt toch teveel hebben betaalt? Dan ontvangt u het restbedrag gewoon terug of wordt deze verrekend met eventuele openstaande facturen.

Facturen en betalen

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?2024-11-18T14:37:49+01:00

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?2024-11-19T10:04:59+01:00

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalmethode wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling. Wanneer u ervoor kiest handmatig te betalen worden er maandelijks facturatiekosten in rekening gebracht.

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?2024-11-19T09:59:24+01:00

Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken. U kunt het openstaande bedrag overmaken naar Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Stroom en gas

Wat is het verschil tussen groene en grijze stroom?2024-11-18T14:45:30+01:00

Groene stroom wordt opgewekt uit duurzame energiebronnen, oftewel bronnen die geen luchtvervuiling en weinig CO2-uitstoot veroorzaken. Denk hierbij aan zon, wind, water en biomassa; energie die minder belastend is voor het milieu. Grijze energie daarentegen is erg belastend voor het milieu en wordt opgewekt uit gas, steenkool en kernenergie.

Moet ik stroom en gas afnemen bij dezelfde energieleverancier?2024-11-18T14:43:44+01:00

Nee, u bent vrij om uw gas en elektriciteit bij verschillende energieleveranciers af te nemen. Houd er wel rekening mee dat elke partij andere tarieven en voorwaarden heeft. Dat kan administratieve zorgen met zich meebrengen.

Wie is mijn netbeheerder?2024-11-18T14:46:09+01:00

De netbeheerder wordt per regio bepaald. Wie de netbeheerder in uw regio is kunt u hier terug vinden. Op uw energienota’s staat tevens aangegeven wie uw netbeheerder is.

Zelf regelen

Mijn-omgeving

Contract bekijken

Facturen bekijken

Verbruik inzien

Verhuizing doorgeven

Duurzame oplossingen

Nog niet gevonden wat je nodig hebt? Bekijk hier meer informatie.
Regel het via Mijn Innova

Wist je dat je veel energiezaken zelf kunt regelen? Je termijnbedrag verlagen of verhogen, automatische incasso instellen, je facturen en contractgegevens bekijken of je verbruik nagaan. Regel het in een handomdraai.

  • Je facturen en contractgegevens bekijken

  • Je termijnbedrag aanpassen

  • Je energieverbruik volgen

  • Je contract verlengen

Go to Top