Veelgestelde vragen2024-11-18T14:47:45+01:00

Veelgestelde vragen

Termijnbedrag

Waar vind ik informatie over mijn termijnnota?2024-11-18T14:30:04+01:00

Uw termijnnota is de factuur die u elke maand ontvangt waarmee wij uw termijnbedrag in rekening brengen.

 

Waarom is mijn termijnbedrag anders dan op de offerte?2024-11-18T14:30:45+01:00

Wij vermelden in de offerte altijd het termijnbedrag op basis van het jaarverbruik dat u aan ons heeft doorgegeven. Na uw aanmelding vragen wij bij de netbeheerder het standaard jaarverbruik van uw leveringsadres op en rekenen wij het termijnbedrag na. Daardoor kan het werkelijke termijnbedrag afwijken van het bedrag in uw offerte.

Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?2024-11-18T14:35:56+01:00

Het kan gebeuren dat zowel uw oude als nieuwe energieleverancier rond de overstapperiode een bedrag bij u in rekening brengt. De door u betaalde termijnbedragen worden altijd verrekend op de eindnota, zo betaalt u nooit teveel. Mocht u onverhoopt toch teveel hebben betaalt? Dan ontvangt u het restbedrag gewoon terug of wordt deze verrekend met eventuele openstaande facturen.

Facturen en betalen

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor automatische incasso?2024-11-19T10:05:08+01:00

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw rekeningnummer wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling.

Wanneer wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?2024-11-18T14:39:18+01:00

Bij automatische incasso kunt u ervoor kiezen de betalingen rond de 15de of rond de 30ste van de maand te laten incasseren. Wanneer u kiest voor afschrijving rond de 30ste dan wordt u termijnbedrag vooraf geïncasseerd. Houd er rekening mee dat afschrijvingen enkele dagen kunnen afwijken door weekenden en/of feestdagen.

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?2024-11-18T14:37:49+01:00

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalgegevens wijzigen.

Stroom en gas

Wanneer heb ik contact met mijn netbeheerder?2024-11-19T09:50:43+01:00

Als u een kleinverbruiker bent, heeft u alleen contact met uw netbeheerder als u uw aansluiting wilt verzwaren of verlichten. Alle andere zaken regelen wij voor u met de netbeheerder. De kosten die u aan ons betaalt voor het gebruik en onderhoud van het netwerk dragen wij ook af aan uw netbeheerder.

Bent u een grootverbruiker? Dan heeft u rechtstreeks een contract afgesloten met de netbeheerder en brengen wij u geen kosten in rekening voor het gebruik van het net. U onderhoudt zelf contact met de netbeheerder voor alle zaken die met het net en uw aansluiting te maken hebben.

Wie moet ik bellen bij een storing of gaslek?2024-11-19T09:50:31+01:00

Bij storingen of een (vermoeden van) gaslek belt u het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. Dit nummer is gratis en 24 uur per dag bereikbaar.

Hoe kan ik mijn netbeheerder bereiken?2024-11-18T14:46:26+01:00

Hieronder vindt u een overzicht van alle regionale netbeheerders met links naar hun contactpagina. U heeft alleen rechtstreeks met uw netbeheerder te maken als u grootverbruiker bent.

Coteq Netbeheer (voorheen Cogas)

Enduris

Enexis

Liander

RENDO

Stedin

Westland Infra

Zelf regelen

Mijn-omgeving

Contract bekijken

Facturen bekijken

Verbruik inzien

Verhuizing doorgeven

Duurzame oplossingen

Nog niet gevonden wat je nodig hebt? Bekijk hier meer informatie.
Regel het via Mijn Innova

Wist je dat je veel energiezaken zelf kunt regelen? Je termijnbedrag verlagen of verhogen, automatische incasso instellen, je facturen en contractgegevens bekijken of je verbruik nagaan. Regel het in een handomdraai.

  • Je facturen en contractgegevens bekijken

  • Je termijnbedrag aanpassen

  • Je energieverbruik volgen

  • Je contract verlengen

Go to Top