Veelgestelde vragen2024-11-04T11:46:43+01:00

Algemeen & Nieuws

Hoe kan ik mijn vaste terugleveringskosten beperken?2024-08-20T13:09:52+02:00

Je kunt de vaste terugleveringskosten beperken door de opgewekte energie direct te verbruiken in plaats van terug te leveren aan het net. Hierdoor verminder je het aantal kWh dat je teruglevert en zijn de kosten lager.

Zijn de vaste terugleveringskosten voor iedereen verhoogd?2024-09-09T13:00:49+02:00

Nee, de verhoging geldt alleen voor klanten die een bepaald aantal kWh aan het net terugleveren. Klanten die minder terugleveren, betalen geen extra vaste terugleveringskosten. Lees hier meer over de vaste terugleveringkosten.

Voor wie en vanaf wanneer geldt de verhoging van vaste terugleveringskosten?2024-08-21T10:19:42+02:00

De verhoging geldt per 1 augustus 2024 en is van toepassing op nieuwe klanten die vanaf deze datum een contract hebben afgesloten. Het betreft enkel klanten met zonnepanelen.

Duurzaam

Voor wie is deze aanbieding geldig?2024-07-15T12:01:01+02:00

Iedere particulier met een dak waar zonnepanelen op geplaatst kunnen worden mag aan deze actie meedoen. U hoeft dus geen klant te zijn van Innova Energie om van deze deal te profiteren!

Hoe werkt de samenwerking tussen SolarNRG en Innova Energie?2024-06-24T15:25:06+02:00

Voor het Innova Energie Zonnepanelencollectief werken wij samen met SolarNRG, een zeer betrouwbare partij met meer dan 100.000 tevreden klanten en 21+ jaar ervaring met het installeren van zonnepanelen.

SolarNRG regelt de aanmelding, installatie, facturatie en afhandeling van het proces rondom de installatie van uw zonnepanelen. Voor vragen daarover kun u dus bij hen terecht op 0174 – 444 171 of via innovacollectief@solarnrg.nl.

Ik heb een vraag over mijn aanmelding bij het zonnepanelencollectief2024-06-24T15:23:57+02:00

Voor vragen over je aanmelding kun je terecht bij de zonnestroom-experts van SolarNRG op 0174 – 444 171.

Contract

Waar vind ik mijn referentieproducten2024-11-05T09:51:05+01:00

Bij Innova Energie wordt je referentieproduct gebruikt om de vergoeding te berekenen bij voortijdige beëindiging van je vaste contract. Dit referentie product houdt rekening met je verwachte energieverbruik tot het einde van je contract en vergelijkt de kosten van je huidige contract met die van een vergelijkbaar nieuw contract. Lees er meer over op deze pagina

Hoe werkt de nieuwe opzegvergoeding?2024-06-25T10:10:31+02:00

Als u uw energiecontract voor bepaalde tijd (vast tarief) bij ons vroegtijdig opzegt, brengen wij een opzegvergoeding in rekening. De energie voor uw resterende looptijd hebben wij namelijk al ingekocht. Met een opzegvergoeding compenseren wij dit.

Voorheen was deze opzegvergoeding standaard €50,- per product en per aansluiting (wanneer de resterende looptijd van het energiecontract korter is dan een jaar). Vanuit de ACM is hier verandering ingekomen voor klanten met kleinverbruikaansluiting. Dat is nodig omdat de energieprijzen erg fluctueren. De nieuwe opzegvergoeding is afhankelijk van het verbruik wat u nog van ons zou afnemen en de tarieven in uw energiecontract en de markt.

Uw opzegvergoeding inzien

Gebruik de opzegvergoeding-tool op Mijn Innova om in te zien hoe hoog uw opzegvergoeding zal worden (indicatie!) op een door u gekozen overstapdatum binnen de looptijd van uw contract, of neem contact met ons op om deze op te vragen. We geven u dan een indicatie van de opzegvergoeding.

Zo wordt de nieuwe opzegvergoeding berekend

De opzegvergoeding wordt nu berekend aan de hand van de onderstaande stappen (opgelegd door de ACM). Dit geldt voor energiecontracten voor bepaalde tijd (vast tarief), gesloten vanaf 1 juni 2023 voor kleinverbruikers:

  • Er wordt een schatting gemaakt van het verbruik dat u nog van ons zou afnemen tot aan het einde van uw energiecontract (deze schatting is o.b.v. uw standaard jaarverbruik en profielfracties)
  • Je komt dan uit op uw geschatte resterende verbruik. Hierover betaalt u een afkoopbedrag per kWh stroom, en per M3 gas.  
  • Het afkoopbedrag is afhankelijk van de tarieven in uw energiecontract én de tarieven die gelden op het moment van overstappen. 

In eerste instantie wordt er een indicatie gegeven. Wanneer u daadwerkelijk overstapt, ontvangt u bij uw eindnota de definitieve opzegvergoeding. Dit verschilt kan komen door drie dingen: uw standaard jaarverbruik is veranderd, uw opzegdatum is veranderd, of de profielfracties zijn veranderd.

Opgelegd door de ACM

Deze verandering in de wet voor redelijke opzegvergoedingen is een initiatief vanuit de ACM, en geldt voor alle energieleveranciers in Nederland.

Ook de manier van het berekenen van de nieuwe opzegvergoeding is opgelegd vanuit de ACM. Heeft u een vraag en/of klacht hierover? Dan kunt u terecht bij de ACM.

Wat zijn dynamische prijzen?2024-10-02T15:08:29+02:00

Energiecontracten met dynamische prijzen zijn gekoppeld aan de directe prijzen van de markt. Ook wel de spotmarkten voor elektriciteit (EPEX) en gas (LEBA). Dit betekent dat de prijzen een dag van tevoren worden vastgesteld. Voor gas geldt een tarief per dag en voor stroom zelfs per uur. Door hier slim op in te spelen kunt u energiekosten besparen en een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst. Als energieleverancier bieden wij onze klanten de mogelijkheid om te profiteren van deze innovatieve manier van energieprijzen.

Energiezaken

Waar kan ik mijn EAN-code of meternummer vinden?2024-07-08T11:27:46+02:00

Uw EAN-code is verbonden aan uw elektriciteit- of gasaansluiting, niet aan uw slimme of traditionele meter. Bij een nieuwe meter verandert dit nummer dan ook niet. Uw EAN-code(s) kunt u opzoeken in het EAN-codeboek.

Uw meternummer is uiteraard wél aan uw slimme of traditionele meter verbonden. Deze kunt u dan ook vinden op de meter in de meterkast. Bij een slimme meter is deze vaak te vinden bij of onder de streepjescode, bij een traditionele meter herkent u het nummer aan de 2 beginletters ‘No’.

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?2024-07-15T12:03:35+02:00

U kunt uw termijnbedrag snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Innova. Wij adviseren u een redelijk termijnbedrag te kiezen, zodat u op de volgende nota niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan.

Via Mijn Innova kunt u niet maximaal verhogen of verlagen. Heeft u een goede reden om dit wel te doen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-3016610.

Wat is het gemiddelde gasverbruik per maand?2024-07-15T14:59:03+02:00

Hoeveel gas een huishouden verbruikt heeft te maken met verschillende factoren. Het type woning weegt daarin vaak het zwaarst. Lees hier meer over het gemiddelde gasverbruik per maand per type woning.

Facturen en Betalen

Uw eerste termijnnota2024-09-09T13:18:14+02:00

Als uw levering voor de 16e van de maand begint, betaalt u het hele termijnbedrag voor die maand. Dit bedrag wordt binnen twee weken na de start van de levering afgeschreven. Op uw jaarnota worden de betaalde termijnbedragen verrekend met uw daadwerkelijke verbruik. Wanneer u te veel heeft betaald, krijgt u het op dat moment terug. Aan het eind van de eerste maand krijgt u nog een termijnnota voor de volgende maand. U betaalt de termijnnota’s vooruit.

Als uw levering op of na de 16e van de maand begint, krijgt u alleen een termijnnota voor de volgende maand. Op uw jaarnota worden de betaalde termijnbedragen verrekend met uw daadwerkelijke verbruik.

Wat verandert er precies bij Innova Energie?2024-06-25T10:24:18+02:00

Vanaf 20 april 2024 stapt Innova Energie over naar een andere bank: de Rabobank. Ons nieuwe bankrekeningnummer is: NL54 RABO 0380 6629 73.

Meer vragen over ons nieuwe bankrekening nummer? Klik hier.

Wat is een loyaliteitsbonus?2024-06-20T16:58:54+02:00

Een loyaliteitsbonus is een beloning die we bieden aan trouwe klanten die bij ons blijven tot het einde van hun contract. Het is onze manier om waardering te tonen voor uw langdurige betrokkenheid.

Klant worden

Nieuw adres of verhuizing2024-06-20T10:38:44+02:00

Het aanmelden van een extra adres of een verhuizing kunt u eenvoudig regelen via Mijn Innova

Ik wil klant worden bij Innova Energie2024-06-20T10:15:55+02:00

Op de homepage kunt u uw geschatte maandbedrag berekenen. Via deze weg kunt u ook klant worden bij Innova Energie.

Of bel naar  070 301 6610.

Wat is mijn klantnummer?2024-06-19T15:02:06+02:00

U vindt uw klantnummer op uw facturen, in uw contract of in de e-mails die wij u hebben toegestuurd. Het klantnummer is een uniek nummer wat uit 6 tot maximaal 10 cijfers bestaat.

Klanten

Het inloggen op Mijn Innova lukt niet. Wat nu?2024-08-19T16:27:48+02:00

Controleer voor de zekerheid of je jouw klantnummer en/of wachtwoord goed hebt ingevoerd. Indien dit het geval is, kan het ook zo zijn dat je Mijn Innova account (nog) niet geactiveerd is. Je kan zelf een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Ga naar Mijn Innova.

Mijn Innova werkt niet goed. Wat nu?2024-06-19T15:24:08+02:00

Het is mogelijk dat u een verouderde versie van uw browser gebruikt of cookies weigert. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?2024-06-19T15:03:14+02:00

U kunt uw wachtwoord snel en eenvoudig wijzigen via Mijn Innova. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen via “Wachtwoord vergeten”.

Noodgevallen

Mijn stroom is uitgevallen2024-06-19T16:25:11+02:00

U kunt 24 uur per dag bellen met het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom: 0800-9009. Uw melding komt dan rechtstreeks bij uw netbeheerder, zodat die meteen iets voor u kan doen.

Niet gevonden wat je zocht? 

Go to Top