Modelcontract
Niet elk contract is een modelcontract.
Iedere ondernemer heeft zijn eigen manier van werken. U ook. U wilt zich onderscheiden van de concurrentie en zet met uw klant in gedachten uw eigen werkwijze op. Wij als Innova Energie hebben daarom in onze eigen stijl ons contract zo overzichtelijk mogelijk gemaakt in normale duidelijke taal. Elke energieleverancier heeft een andere kijk op hoe zij haar contracten opstelt en daardoor ziet het contract van elke leverancier er anders uit. Lastig vergelijken en daarom een modelcontract.
Wat is een modelcontract?
Innova is uw energiepartner en daarom vertellen wij het hele verhaal. Om contracten goed te kunnen vergelijken, heeft de branchevereniging Energie-Nederland het modelcontract in het leven geroepen. Dit is is een bepaald type contract dat bij iedere energieleverancier dezelfde opzet heeft en daardoor makkelijk te vergelijken is.
- Een contract voor onbepaalde tijd
- Variabele energieprijzen
- Kosteloos opzegtermijn van 30 dagen
- Prijzen van het contract mogen alleen gewijzigd worden op 1 januari en 1 juli
Waarom is een modelcontract niet de standaard?
In vergelijking met een normaal contract van 1, 3 of 5 jaar heeft u een stuk meer vrijheid, u zit nergens aan vast en kunt vertrekken wanneer u wilt en daarbij ook nog eens appels met appels vergelijken. Dit is een fantastisch uitgangspunt, maar u snapt met uw ondernemershart ook dat dit type contract voor de energieleverancier weinig stabiliteit biedt.
Als wij niet weten hoe lang u blijft, kunnen wij ook niet grootschalig op de juiste momenten energie voor u opwekken of inkopen. Hierdoor is het energietarief bij een modelcontract bij ons (en alle andere energieleveranciers) hoger dan bij onze andere contracten.
Bekijk tarieven andere contractenBekijk hieronder ons modelcontract:
Download modelcontract Bevestigingsbrief
Download modelcontractvoorwaarden
Download tariefblad | Periode vanaf 1 april 2023
Download tariefblad | Periode vanaf 1 juli 2023
bekijk onze voorwaarden
Wij gaan graag het gesprek met u in gesprek over de verschillen tussen het modelcontract en onze andere contracten of de contracten van andere leveranciers.
Veelgestelde vragen
Nieuwe aanmelding
Hoe kan ik een extra adres aanmelden?
Voor het aanmelden van een extra adres of een verhuizing kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Als het om een verhuizing gaat dan kunt u dit ook eenvoudig regelen via Mijn Innova.