Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?

Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken. U kunt het openstaande bedrag overmaken naar Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.

Hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?2024-11-19T09:59:24+01:00

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Via Mijn Innova kunt u eenvoudig uw betaalmethode wijzigen. Doet u dit minimaal 14 dagen voor uw eerstvolgende energienota, dan gaat de wijziging op tijd in. Geeft u de wijziging later aan ons door, dan voeren wij deze pas door na de eerstvolgende nota. Zo voorkomen wij een dubbele betaling. Wanneer u ervoor kiest handmatig […]

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?2024-11-19T10:04:59+01:00

Wat gebeurt er als ik de energienota’s niet langer betaal?

Als u de betalingsregeling niet nakomt en/of de nota’s niet langer kunt betalen, ontvangt u een herinnering. Wanneer u na de herinnering de betaling niet voldoet ontvangt u een aanmaning. Als er zowel op de herinnering als de aanmaning geen betaling volgt, ontbinden wij de betalingsregeling en krijgt u een laatste verzoek om het totaal openstaande […]

Wat gebeurt er als ik de energienota’s niet langer betaal?2024-11-19T09:47:44+01:00

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Als u krap bij kas zit, proberen wij er graag samen met u uit te komen. Wij treffen betalingsregelingen voor jaar- en eindafrekeningen of eventuele correcties hiervan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Voor termijnnota’s kunt u geen betalingsregeling treffen. Dit bedrag komt immers iedere maand terug en het treffen van een regeling voor één […]

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?2024-11-19T09:59:15+01:00

Waarom betaal ik een termijnbedrag?

U betaalt uw termijnbedrag als deel van de jaarlijkse kosten voor stroom en/of gas. Het termijnbedrag is een voorschot en brengen wij dus vooraf in rekening. Na een jaar ontvangt u van ons een jaarnota waarop wij de in rekening gebrachte termijnbedragen verrekenen met uw definitieve energiekosten.

Waarom betaal ik een termijnbedrag?2024-11-19T09:45:40+01:00

Waarom staat er een opzegvergoeding op de eindnota?

Als u het contract voortijdig beëindigt brengen wij in veel gevallen een opzegvergoeding in rekening. Dit doen wij om het verlies van de ingekochte gas en elektriciteit te compenseren. Hoeveel u moet betalen hangt af van uw energiecontract en de datum dat u bij ons vertrekt. Dit staat aangegeven in onze algemene voorwaarden. Heeft u vragen […]

Waarom staat er een opzegvergoeding op de eindnota?2024-11-19T09:59:07+01:00

Wanneer krijg ik een eindnota?

U ontvangt een eindnota als u verhuist, overstapt naar een andere energieleverancier of wanneer uw contract in een andere situatie wordt beëindigd. Wij maken alleen een eindberekening voor het product dat u niet langer bij ons afneemt. U ontvangt de eindnota binnen zes weken nadat wij uw meterstanden hebben ontvangen.

Wanneer krijg ik een eindnota?2024-11-19T09:48:28+01:00

Wanneer moet ik bijbetalen?

Bij uw jaarnota of eindnota is het mogelijk dat u moet bijbetalen. Dat betekent dat uw termijnbedrag niet dekkend was voor uw verbruik. Dat kan de volgende oorzaken hebben:

  • Uw stroom- en/of gasverbruik ligt hoger dan verwacht of ingeschat;
  • Het termijnbedrag is verlaagd terwijl uw verbruik niet omlaag is gegaan;
  • U heeft minder elektriciteit teruggeleverd dan […]
Wanneer moet ik bijbetalen?2024-11-19T09:47:02+01:00

Waarom is mijn termijnbedrag aangepast?

Vanaf het moment dat wij de levering zijn gestart, ontvangt u na elke 12 maanden een jaarnota. Wij vragen u van tevoren uw meterstanden aan ons door te geven of lezen deze van uw slimme meter uit. Wij controleren of de meterstanden aansluiten op de vorige meterstanden die zijn doorgegeven. Als dit niet het geval is […]

Waarom is mijn termijnbedrag aangepast?2024-11-19T10:04:50+01:00
Go to Top