Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?

Het kan gebeuren dat zowel uw oude als nieuwe energieleverancier rond de overstapperiode een bedrag bij u in rekening brengt. De door u betaalde termijnbedragen worden altijd verrekend op de eindnota, zo betaalt u nooit teveel. Mocht u onverhoopt toch teveel hebben betaalt? Dan ontvangt u het restbedrag gewoon terug of wordt deze verrekend met eventuele […]

Waarom is er een termijnbedrag geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?2024-11-18T14:35:56+01:00

Waarom is mijn termijnbedrag anders dan op de offerte?

Wij vermelden in de offerte altijd het termijnbedrag op basis van het jaarverbruik dat u aan ons heeft doorgegeven. Na uw aanmelding vragen wij bij de netbeheerder het standaard jaarverbruik van uw leveringsadres op en rekenen wij het termijnbedrag na. Daardoor kan het werkelijke termijnbedrag afwijken van het bedrag in uw offerte.

Waarom is mijn termijnbedrag anders dan op de offerte?2024-11-18T14:30:45+01:00

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?

U kunt uw termijnbedrag snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Innova. Wij adviseren u een redelijk termijnbedrag te kiezen, zodat wij samen met u voorkomen dat u op de volgende jaarnota voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Wilt u weten of uw huidige termijnbedrag nog steeds verstandig is? Neem dan contact op met onze […]

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?2024-11-19T10:05:15+01:00

Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?

Wij bepalen het termijnbedrag aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de afgelopen drie jaar op het leveringsadres en tellen de leveringskosten, netbeheerkosten, vaste leveringskosten, belastingen en, als dat van toepassing is, vermindering energiebelasting bij elkaar op.

Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?2024-11-19T09:53:59+01:00

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?

Het bedrag dat u maandelijks betaalt bestaat uit leveringskosten voor elektriciteit en/of gas, netbeheerkosten, energiebelasting en opslag duurzame energie. Daarnaast ontvangt u vermindering energiebelasting wanneer uw pand een verblijfsfunctie heeft.

Heeft u een grootzakelijke aansluiting? Dan betaalt u de netbeheerkosten direct aan uw netbeheerder.

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag?2024-11-19T09:53:47+01:00

Wat is het verschil tussen salderen en terugleveren?

Salderen is het aftrekken van de opgewekte kWh van de energierekening en met terugleveren bedoelen we het teruggeven van kWh aan het elektriciteitsnet. Het verschil zit met name in de vergoeding. Bij salderen is dit hetzelfde bedrag als u normaal betaalt (inclusief belastingen) en bij terugleveren is dit een kaal leveringstarief dat u per kWh ontvangt […]

Wat is het verschil tussen salderen en terugleveren?2024-11-19T09:53:38+01:00

Wat is salderen en hoe werkt dat?

Salderen is een wettelijke regeling die bepaalt dat uw energieleverancier de stroom die u terug levert, verrekent met uw verbruik. Opgewekte stroom gaat eerst naar uw apparaten en dan naar het stroomnet, waarvoor u hetzelfde bedrag ontvangt als u voor uw stroom betaalt. Hiervoor moet het zonnepanelensysteem zijn aangemeld op www.energieleveren.nl.

Heeft u een grootverbruikaansluiting? Dan kunt […]

Wat is salderen en hoe werkt dat?2024-11-19T09:53:26+01:00

Wat is het rendement van zonnepanelen?

Het rendement van zonnepanelen hangt af van verschillende factoren, zoals het dakoppervlakte en natuurlijk de jaarlijkse hoeveelheid zonlicht op uw dak. Wilt u weten wat zonnepanelen op uw dak kunnen opleveren? Doe de dakscan!

Wat is het rendement van zonnepanelen?2024-11-19T09:53:13+01:00

Mogen zonnepanelen ook op een huurpand?

Ja, ook als u uw woning of bedrijfspand huurt kunt u stroom opwekken met zonnepanelen. Maak hiervoor wel duidelijke afspraken met uw verhuurder. De overheid en veel gemeenten hebben standaardcontracten waarin staat wie welke kosten maakt en wie welke opbrengsten ontvangt.

Mogen zonnepanelen ook op een huurpand?2024-11-19T09:55:50+01:00
Go to Top