Klantenservice2025-02-14T10:11:57+01:00

Hoe kunnen wij je helpen?

Hoe kunnen wij je helpen?

Mijn-omgeving

Contract bekijken

Facturen bekijken

Verbruik inzien

Verhuizing doorgeven

Duurzame oplossingen

Nog niet gevonden wat je nodig hebt? Bekijk hier meer informatie.

Meest gestelde vragen

Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?2024-07-15T12:03:35+02:00

U kunt uw termijnbedrag snel en eenvoudig aanpassen via Mijn Innova. Wij adviseren u een redelijk termijnbedrag te kiezen, zodat u op de volgende nota niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan.

Via Mijn Innova kunt u niet maximaal verhogen of verlagen. Heeft u een goede reden om dit wel te doen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-3016610.

Het inloggen op Mijn Innova lukt niet. Wat nu?2024-08-19T16:27:48+02:00

Controleer voor de zekerheid of je jouw klantnummer en/of wachtwoord goed hebt ingevoerd. Indien dit het geval is, kan het ook zo zijn dat je Mijn Innova account (nog) niet geactiveerd is. Je kan zelf een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Ga naar Mijn Innova.

Ik heb een verzoek ontvangen om meterstanden door te geven maar heb dit al gedaan. Wat nu?2024-08-19T16:01:14+02:00

Het kan voorkomen dat ons meterstandenverzoek gekruist is met het moment dat je de meterstanden hebt doorgegeven. Heb je een bevestiging van ons ontvangen? Dan kun je ervan uitgaan dat jouw meterstanden zijn verwerkt. Heb je (nog) geen bevestiging gehad? Dan moeten wij jouw meterstanden nog verwerken.

Heb je hier toch nog vragen over? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-3016610.

Algemeen & nieuws

Hoe kan ik mijn vaste terugleveringskosten beperken?2024-08-20T13:09:52+02:00

Je kunt de vaste terugleveringskosten beperken door de opgewekte energie direct te verbruiken in plaats van terug te leveren aan het net. Hierdoor verminder je het aantal kWh dat je teruglevert en zijn de kosten lager.

Zijn de vaste terugleveringskosten voor iedereen verhoogd?2024-09-09T13:00:49+02:00

Nee, de verhoging geldt alleen voor klanten die een bepaald aantal kWh aan het net terugleveren. Klanten die minder terugleveren, betalen geen extra vaste terugleveringskosten. Lees hier meer over de vaste terugleveringkosten.

Voor wie en vanaf wanneer geldt de verhoging van vaste terugleveringskosten?2024-08-21T10:19:42+02:00

De verhoging geldt per 1 augustus 2024 en is van toepassing op nieuwe klanten die vanaf deze datum een contract hebben afgesloten. Het betreft enkel klanten met zonnepanelen.

Facturen en betalen

Uw eerste termijnnota2024-09-09T13:18:14+02:00

Als uw levering voor de 16e van de maand begint, betaalt u het hele termijnbedrag voor die maand. Dit bedrag wordt binnen twee weken na de start van de levering afgeschreven. Op uw jaarnota worden de betaalde termijnbedragen verrekend met uw daadwerkelijke verbruik. Wanneer u te veel heeft betaald, krijgt u het op dat moment terug. Aan het eind van de eerste maand krijgt u nog een termijnnota voor de volgende maand. U betaalt de termijnnota’s vooruit.

Als uw levering op of na de 16e van de maand begint, krijgt u alleen een termijnnota voor de volgende maand. Op uw jaarnota worden de betaalde termijnbedragen verrekend met uw daadwerkelijke verbruik.

Wat is een loyaliteitsbonus?2024-06-20T16:58:54+02:00

Een loyaliteitsbonus is een beloning die we bieden aan trouwe klanten die bij ons blijven tot het einde van hun contract. Het is onze manier om waardering te tonen voor uw langdurige betrokkenheid.

Hoe werkt de nieuwe opzegvergoeding?2024-06-25T10:10:31+02:00

Als u uw energiecontract voor bepaalde tijd (vast tarief) bij ons vroegtijdig opzegt, brengen wij een opzegvergoeding in rekening. De energie voor uw resterende looptijd hebben wij namelijk al ingekocht. Met een opzegvergoeding compenseren wij dit.

Voorheen was deze opzegvergoeding standaard €50,- per product en per aansluiting (wanneer de resterende looptijd van het energiecontract korter is dan een jaar). Vanuit de ACM is hier verandering ingekomen voor klanten met kleinverbruikaansluiting. Dat is nodig omdat de energieprijzen erg fluctueren. De nieuwe opzegvergoeding is afhankelijk van het verbruik wat u nog van ons zou afnemen en de tarieven in uw energiecontract en de markt.

Uw opzegvergoeding inzien

Gebruik de opzegvergoeding-tool op Mijn Innova om in te zien hoe hoog uw opzegvergoeding zal worden (indicatie!) op een door u gekozen overstapdatum binnen de looptijd van uw contract, of neem contact met ons op om deze op te vragen. We geven u dan een indicatie van de opzegvergoeding.

Zo wordt de nieuwe opzegvergoeding berekend

De opzegvergoeding wordt nu berekend aan de hand van de onderstaande stappen (opgelegd door de ACM). Dit geldt voor energiecontracten voor bepaalde tijd (vast tarief), gesloten vanaf 1 juni 2023 voor kleinverbruikers:

  • Er wordt een schatting gemaakt van het verbruik dat u nog van ons zou afnemen tot aan het einde van uw energiecontract (deze schatting is o.b.v. uw standaard jaarverbruik en profielfracties)
  • Je komt dan uit op uw geschatte resterende verbruik. Hierover betaalt u een afkoopbedrag per kWh stroom, en per M3 gas.  
  • Het afkoopbedrag is afhankelijk van de tarieven in uw energiecontract én de tarieven die gelden op het moment van overstappen. 

In eerste instantie wordt er een indicatie gegeven. Wanneer u daadwerkelijk overstapt, ontvangt u bij uw eindnota de definitieve opzegvergoeding. Dit verschilt kan komen door drie dingen: uw standaard jaarverbruik is veranderd, uw opzegdatum is veranderd, of de profielfracties zijn veranderd.

Opgelegd door de ACM

Deze verandering in de wet voor redelijke opzegvergoedingen is een initiatief vanuit de ACM, en geldt voor alle energieleveranciers in Nederland.

Ook de manier van het berekenen van de nieuwe opzegvergoeding is opgelegd vanuit de ACM. Heeft u een vraag en/of klacht hierover? Dan kunt u terecht bij de ACM.

Regel het via Mijn Innova

Wist je dat je veel energiezaken zelf kunt regelen? Je termijnbedrag verlagen of verhogen, automatische incasso instellen, je facturen en contractgegevens bekijken of je verbruik nagaan. Regel het in een handomdraai.

  • Je facturen en contractgegevens bekijken

  • Je termijnbedrag aanpassen

  • Je energieverbruik volgen

  • Je contract verlengen

Log in op mijn innova energie

Onze nota’s leggen we graag uit

Termijn-nota

Een termijnnota is een nota waarmee je het afgesproken termijnbedrag per maand betaald. Dit bedrag is gebaseerd op het standaard jaarverbruik en kan jaarlijks worden aangepast als het verbruik verandert. Op deze nota zie je het bedrag wat elke maand wordt afgeschreven, voor welke producten dit geldt en wat de vervaldatum is. Lees meer…

Jaar-nota

Elk jaar ontvang je een jaarnota waarmee de jaarverrekening plaatsvindt. Al je betaalde termijnbedragen van het afgelopen jaar worden bij elkaar opgeteld, en vergeleken met de daadwerkelijke energiekosten die je voor je energieverbruik op je adres zou moeten betalen. Het verschil betaal je bij óf krijg je terug. Lees meer…

Eind-nota

Als de energielevering van één of meerdere producten bij je adres wordt gestopt, ontvang je een eindnota. Hiermee vindt de verrekening plaats van je betaalde termijnbedragen met de daadwerkelijke kosten van je energieverbruik. Het verschil betaal je bij of krijg je terug. Lees meer…

Innova Energie besparen

Slim besparen

Wil je weten hoe je slim kunt omgaan met je energieverbruik en tegelijkertijd kunt besparen op je energiekosten?

Innova Energie Gemakkelijk overstappen

Innova Dynamisch

Met Innova Dynamisch profiteer je elke dag van scherpe, wisselende energietarieven die meebewegen met de markt. Jij bepaalt wanneer je verbruikt en bespaart op momenten dat de prijzen laag zijn. Voor wie flexibel wil inspelen op de voordeligste energiepieken en écht grip wil hebben op zijn energiekosten.

klantenservice Innova Energie man

Zakelijk

Als jouw energiepartner helpen wij het rendement van je onderneming te verbeteren met scherpe tarieven en duurzame oplossingen. Onze experts begeleiden jou van a tot z. Of het nu gaat om een MKB of een grootzakelijk bedrijf. Innova Energie denkt met je mee!

Zo kan je ons bereiken

Telefoon

Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00.

Bel ons op 070-301 66 10.

E-mail

Mail ons altijd, we reageren binnen werktijden: 09:00 – 17:00.

Contactformulier

Vul het contactformulier in en vermeld naam en klantnummer.

Go to Top